עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
לקויי שפה וקריאה
ד"ר נויה ספקטור (22.4.2014, 8:23)שלום רב,
ברוכה הבאה אלינו. את מתארת מצב מוכר מאוד: ילד עם ליקויי-שפה ייחודיים, שיטת קריאה טובה, מוכרת, אבל כמובן שלא לכל אחד מתאימה. חשוב לי להוסיף, בהסתייגות גדולה, שבמערכת ומחוצה לה מורים להוראה מתקנת ולחינוך מיוחד שכחו שעליהם להתאים לילד שיטת קריאה והתנהלות למידה באופן אישי, ולא "ללמד חוברת". לכן, הדרך היחידה שאני מכירה שיכולה להבהיר את המצב, להגדיר את הצרכים ולבנות תכנית התמודדות יעילה, היא לפנות לאבחון שבו מתבצעת אבחנה מבדלת בין ליקויי למידה שונים לבין עצמם, המשפיעים על הקריאה - ועל הבנת הנקרא (ולא רק איפיון כללי ומקובל של "ליקויי שפה" בעקבות עיכוב בהתפתחות השפה), ואת זה ניתן לעשות רק באמצעות אבחון לקויי-למידדה שמבוצע ע"י מאבחן מומחה (ולא די במאבחן "דידקטי", "פסיכודידקטי", "תרגול לערור המודעות הפונולוגית" שנעשה בדשדוש חסר-תועלת לאורך שנים, או כל ההמצאות המקובלות, המוגבלות והעקרות של המערכת). ראי קישורים שאצרף בהמשך להודעה זו.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד