עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
פחד מהחלטה שגויה המשך
סיגלית (27.5.2014, 18:27)שלום רב,
תודה רבה על תשובתך. עדיין אני תוהה:
אני יודעת, שמן הסתם, יש לה ליקויי למידה. לא אותרו לקויות הלמידה. כל מה שאני יודעת שהיא בתפקוד גבולי IQ=72 כבר מגיל 4 מדוח פסיכולוגית מהתפתחות הילד. לעולם לא אמרו לי שיש לאבחן את הליקויים ומשם לצמוח ולהתאים לה תכנית ייחודית ומאוד אינדיבידואלית. היא שובצה כבר מגן טרום חובה למסגרת מיוחדת ואני לתומי חושבת שהצוות מיומן ומאתר לבדו סוגי למידה שונים ומלמד כל ילד בכיתה הקטנה על פי צרכיו. ממה שמשתמע מדברייך זה שמקומה הוא מה שלא יהיה במסגרת בית ספר מיוחד בכלל ושם יתאימו לה כבר דרכי הוראה אופטימליים. אני לא מבינה איך הצוות בבית הספר המיוחד ידע ויפענח לעצמו את הנוסחה הייחודית של למידה בעבורה. מה הם קוסמים?? הרי נאמר לי עפ"י מנהל בית ספר מיוחד שאין נוסחת קסם לזה ויש מצב שגם לא תדע לקרוא. אז שוב לשאלה שלי: אם יאובחנו בעבורה ליקויי הלמידה שלה והיא תאובחן כדיסלקטית ודיסקלקולית, האם תוכל לשבת בין ילדים נורמטיביים בכיתה קטנה בבית ספר רגיל כי אדרוש מהצוות לעבוד עפ"י התוכנית שלאחר האבחון ואז תהיה להם תוכנית עבודה אופרטיבית נכונה לה יותר?? או שמא בגלל תפקודה הנמוך מבחינה פדגוגית ויכולת גבולית תאלץ להיות יחד עם ילדים בעלי פיגור חמור יותר במסגרת סגורה ומנוכרת?!