עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
פחד מהחלטה שגויה המשך
ד"ר נויה ספקטור (28.5.2014, 9:42)שלום רב שוב,
אני מבקשת להדגיש: ההמלצות שלי כאן ניתנות בהסתייגות רבה, ופעם אחר פעם אני מדגישה שיש לפנות לייעוץ אישי המבוסס על היכרות אישית אם רוצים לדעת מה לעשות במקרה אישי. לכן, כל וויכוח וטעון שאת מעלה אינם מאפשרים לי להתייחס לדברים באופן מקצועי ומהימן. לדעתי, המערכת משתמשת בכלים שאינם מספקים לנו מידע מהימן, אבל הדברים הברורים הם הצרכים המיוחדים של ילדה מתקשה. במקרה כזה הכלי שאני מאמינה בו ושמקובל בכל העולם הוא אבחון לקויי-למידה, ולא אבחון פסיכולוגי או פסיכודידקטי, שאינם מאפשרים איתצור מדוייק ומהימן של הליקויים. אם נוח לך להישאר במצב בו את סומכת על המערכת - תפקידי, כבעלת מקצוע, הוא להתריע: יש בעייתיות במה שקורה במערכת ואם הורים רוצים להיות בטוחים, להבין את האבחנה המקצועית ולדעת שנעשתה עבודה מהימנה בנושא - יש להם אפשרות לפנות לגורם פרטי ולדאוג לאבחון מקצועי, ולחוות דעת נוספת. אף אחד לא דורש ממך את הדברים, יש לך אפשרות לבדוק מה מתאים לך ולילדתך. השאלות שאת מעלה מחייבות תשובות מקצועיות על סמך היכרות ובדיקה מקצועית ואין אפשרות אחרת. יש לך התנגדות למה שמערכת מציעה - ויש לך אפשרות לבדוק מה יכול להתאים במקרה שלך. אני לא קובעת, אני רק מתרשמת מרחוק: התיפקוד הנמוך מעלה שאלות, אמנם, וכדאי לבדוק כדי לדעת כיצס לקדם את הילדה וכיצד לאפשר לה למצות את יכלתה. אני מבינה את החששות, את הסערה, את האכזבה, אבל הדרך היא לבדוק את הדברים.
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד