עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
להורים המתנגדים לאבחון הפסיכולוגי!
מורן (28.5.2014, 10:12)הי לכולם,
אשמח לשתף אתכם בפעילות חשובה שמתארגנת בבר אילן ורלוונטית גם לשיח שלנו. בעקיפין הפעילות הזו תומכת בתקפותו של האבחון הדידקטי וביכולתו לעמוד בפני עצמו. אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
בחודשים האחרונים החלה להתגבש תביעה לבג"ץ של הורים לילדים לקויי למידה כנגד הצורך לעבור אבחון פסיכולוגי רק במטרה לאשר התאמות ברמה 3. את המאבק מנהלים פרופסור רחל שיף ודר שוע אנגלמן (מומחה ללקויות למידה והורה לילדים לקויי...ם בעצמו) בליווי מקצועי ובתמיכת הקליניקה המשפטית של בר אילן.
הטענה היא שהאבחון הפסיכולוגי אינו תורם לאבחנה שבעטיה זכאי התלמיד להתאמה, וכי עיקר המידע ממילא מופיע באבחון הדידקטי, ולכן האילוץ לעבור אבחון פסיכולוגי במקרה שאין בו בעיה רגשית מהווה פגיעה בוטה ואפליה דווקא של הילדים הלקויים ביותר שזקוקים להתאמת הללו.
כחלק מהמאבק הם מבקשים להוריד את האינטליגנציה מהגדרת לקות למידה (מה שעוד יותר מייתר את הצורך באבחון פסיכולוגי).
לצורך המאבק הזה, שחשוב גם לנו, צריך שכמה שיותר הורים יצטרפו לקבוצה.
לכן אם אתם מכירים הורים לילדים לקויי למידה שעונים על התנאים הבאים, אשמח אם תוכלו לחבר בינינו כדי לקדם את הפעילות הצודקת:
1. הורים שילדיהם אובחנו עם לקות למידה
2. זכאים להתאמת ברמה 3 על בסיס הממצאים באבחון הדידקטי
3. ללא הפרעה רגשית שהייתה מאפשרת להם לקבל התאמות על בסיס אחר שאינו לקות למידה
4. רצוי כאלה שאובחנו לאחרונה
5. הורים לילדים שעל רקע ממצאים נמוכים במבחני אינטליגנציה לא אושרו להם התאמות ברמה 3
כל הורה שיצטרף הוא משמעותי.
שני
shani360kahta@gmail.com
אשמח לשתף אתכם בפעילות חשובה שמתארגנת בבר אילן ורלוונטית גם לשיח שלנו. בעקיפין הפעילות הזו תומכת בתקפותו של האבחון הדידקטי וביכולתו לעמוד בפני עצמו. אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
בחודשים האחרונים החלה להתגבש תביעה לבג"ץ של הורים לילדים לקויי למידה כנגד הצורך לעבור אבחון פסיכולוגי רק במטרה לאשר התאמות ברמה 3. את המאבק מנהלים פרופסור רחל שיף ודר שוע אנגלמן (מומחה ללקויות למידה והורה לילדים לקויי...ם בעצמו) בליווי מקצועי ובתמיכת הקליניקה המשפטית של בר אילן.
הטענה היא שהאבחון הפסיכולוגי אינו תורם לאבחנה שבעטיה זכאי התלמיד להתאמה, וכי עיקר המידע ממילא מופיע באבחון הדידקטי, ולכן האילוץ לעבור אבחון פסיכולוגי במקרה שאין בו בעיה רגשית מהווה פגיעה בוטה ואפליה דווקא של הילדים הלקויים ביותר שזקוקים להתאמת הללו.
כחלק מהמאבק הם מבקשים להוריד את האינטליגנציה מהגדרת לקות למידה (מה שעוד יותר מייתר את הצורך באבחון פסיכולוגי).
לצורך המאבק הזה, שחשוב גם לנו, צריך שכמה שיותר הורים יצטרפו לקבוצה.
לכן אם אתם מכירים הורים לילדים לקויי למידה שעונים על התנאים הבאים, אשמח אם תוכלו לחבר בינינו כדי לקדם את הפעילות הצודקת:
1. הורים שילדיהם אובחנו עם לקות למידה
2. זכאים להתאמת ברמה 3 על בסיס הממצאים באבחון הדידקטי
3. ללא הפרעה רגשית שהייתה מאפשרת להם לקבל התאמות על בסיס אחר שאינו לקות למידה
4. רצוי כאלה שאובחנו לאחרונה
5. הורים לילדים שעל רקע ממצאים נמוכים במבחני אינטליגנציה לא אושרו להם התאמות ברמה 3
כל הורה שיצטרף הוא משמעותי.
שני
shani360kahta@gmail.com