עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
פסיכולוג הגן
ד"ר נויה ספקטור (4.6.2014, 7:54)שלום רב לבאי הפורום,
ברוכים הבאים אלינו. גננות שנערכות לקראת השנה הבאה מבקשות את עזרת פסיכולוג הגן. ילדים שזקוקים לעזרה של גננת שי"ח (גננת שמלווה ילד מתקשה ועוזרת לגננת לשלב אותו בפעילויות הגן) צריכים להיות מדווחים בתקופה זו, כדי שיוכלו לקבל עזרה בשנה הבאה. הגננת מבקשת "וועדת שילוב", פסיכולוג הגן מציע לערוך אבחון, ומכאן - לא ידוע לאן יתגלגלו הדברים. הורים נבהלים כאשר ילד שחשבו להשאיר שנה נוספת בגן מטעמי בשלות מאוחרת, גיל צעיר או קשיים כלשהם - שומעים מפסיכולוג הגן שהילד יצטרך לעלות לכיתה א', כי כך קבע הפסיכולוג. ראיתי דוחות של פסיכולוג הגן שציינו ילד לא בשל, ילדותי, מתקשה, בעל קשיי מובהקים שמקורם מערכת העצבים המרכזית והתפתחות, שפתאום, בניגוד לכל האמור בדוח, הפנו ילדים קטנים ולא בשלים לכיתה א'. חשוב שההורים יידעו: ההורים יכולים להחליט ולקבוע אם ילד בן שש יעלה לכיתה א'. הם צריכים להיעזר בפסיכולוג. מכיוון שבמקרים רבים מאוד פסיכולוג הגן מוגבל ביכולת שלו להשתמש בכלי אבחון שונים ומייצג את המערכת ולא בהכרח את עניינו של הילד, כדאי מאוד שההורים לא יאפשרו לערוך אבחון בגן ויפנו לאבחון פרטי. עוד מומלץ - להעזר במאבחן מומחה ללקויי-למידה ולא בפסיכולוג שמבסס את אבחנתו והמלצותיו על אבחון פסיכולוגי. אם יידרש בהמשך - ניתן יהיה לפנות לפסיכולוג, עם אבחון לקויי-למידה שיהווה הערכה מהימנה למצבו של הילד. ןבסיס איתן ומהימן להחלטת ההורים.
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד