עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
עדיין לא ברור!
סיגלית (7.6.2014, 16:14)שלום רב,
תגובה זו נשלחת בהמשך לשתי פניות שלי( 24.5 ו- 27.5) ובהקשר לתכתובת: "קשר למציאות"( 6.6). אולי אני מפספסת משהו מאחר ואתם כולם מדברים על ילדים נורמטיביים בעלי תפקוד שכלי תקין יחסית. ממה שאני למדה מקריאותיי בפורום עולה כי לאחר אבחון ליקויי למידה מאובחנים הלקויות שבחומרה כזו או אחרת ואז התלמיד (שלומד בכיתה רגילה) מקבל הקלות ברמה 1, 2 או 3 וכו'. ואז מעדכנים את מורים שהוא נניח רשאי להארכת זמן, תיווך, הקראה, שימוש במחשבון, צמצום מטלות וכיוב'.
המקרה שלי לא כזה. במקרה שלי יש לי ילדה בכיתה ג' שלומדת כבר בכיתה קטנה (חינוך מיוחד) בבית ספר רגיל. סוג הכיתה שלה הוא ליקויי למידה רב-בעייתיים. המחנכת שלהם מנסה ככל האפשר לצמצם פערים ולשלבם כמה שיותר בשיעורים עם תלמידים בכיתה רגילה. ביתי אינה משולבת באף שיעור בכיתות רגילות. מן הסתם היא לא צריכה לעבור אבחון שמאבחן לקות למידה כזו או אחרת. היא עברה לפני כמה חודשים אבחון פסיכודידקטי פרטי שהתבקש ע"י ועדת השמה, שגם עברנו כבר, ובין היתר נמצא IQ=72. שאת מציינת שמבחן כללי זה כלל לא משקף יכולות של ילדים בעלי לקויות למידה מלכתחילה ועושה רק עוול! ציינת גם "שההורים יידעו כיצד לעזור לילדם, כיצד לקדם ולתבוע זכויות.." איך מחנכת שכבר בחינוך המיוחד יכולה לעזור לביתי, שכבר הובחנה ע"י מערכת החינוך בגיל גן טרום חובה כחינוך מיוחד ובעלת לקויות למידה כאלה ואחרות, ללמוד בכיתה קטנה ולקבל עזרה המתאימה ללקויות שלה: בעברית ובחשבון?? הרי היא לא בונה תוכנית פר ילד!!! לביתי לא יעזרו כל ההקלות שציינתי לעיל. ואם את ממליצה בגלל בעיה קריטית כמו שלה ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד שהרי גם הוא לא מספק הוראה פר ילד ואין פתרון קסם להתמודד עם כל הלקויות הם יותר שמים בראש סדר העדיפויות עזרה להתמודדות יומיומית ועצמאית. בשלב זה של החיים שלה, אני לא רואה צורך לתייג אותה בין ילדים מפגרים רק לאור הלקויות שלה. האם אין אפשרות להתאים ללקויות שלה תוכנית לימודים לאור הלקויות שתקדם אותה במסגרת כיתה קטנה?? האם אלו זכויותיי שאת מצייינת??