עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
הערה נוספת
ד"ר נויה ספקטור (11.6.2014, 8:12)שלום שוב,
הנחתך בנושא החינוך המיוחד אינה נכונה" כמאבחנת בכירה, מומחית לאבחנה מבדלת בחינוך המיוחד, דוקטור לחינוך מיוחד (ולפסיכולוגיה חינוכית), בעלת תעודת הוראה בחינוך המיוחד ושנים רבות של נסיון באבחון ובעבודה מעשית עם תלמידים בחינוך המיוחד מינקות ועד בגרות: כוונתי באבחון לקויי-למידה היא אבחון מהימן שמהווה אבחנה מבדלת אמינה ומקצועית בין קשיים שונים ומקורות הקשיים לבין המצבים הנגרמים בעטיים, קרי: ההשלכות של המצב על התיפקוד. האבחנה המבדלת היא הבסיס, והיא אינה מתבצעת במהלך אבחון פסיכודידקטי, שאינו מתאים לערכית אבחנה מבדלת. ועוד: כאמור, ההפנייה למסגרות לימוד עפ"י התיפקוד השכלי היא בעייתית, ועל אחת כמה וכמה, כאשר היא נעשית עפ"י אבחון שאינו מספק את הנתונים באופן מהימן, בגלל ליקויי תיפקוד כאלה ואחרים שאינם בהכרח תיפקוד שכלי נמוך. והחשוב ביותר: אני פוגשת בליניקה שלי נערים ונערות, בחורים ובחורות, בוגרים ובוגרות, שלמדו במסגרות שילוב שונות, והם אינם מוכשרים ומוכנים לחיים כמו אלה שלמדו בבתי ספר מיוחדים שהכשירו אותם לחיים בעבודה ובחברה. התמקדותם של בתי הספר המיוחדים בצרכים המיוחדים של תלמידיהם הלכה למעשה, מאפשרת שילוב טוב יותר בחברה בהמשך. כך מנסיוני, ומן הראוי לשקול גם את ההיבט העתידי הזה.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד