עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
טיול שנתי
א (11.6.2014, 12:28)קודם כל חבל מאוד שאת קושרת בין אמונה דתית של אדם או בית ספר להתנהגות בתחום הפדגוגי. אני בטוחה שלא הייתה לך כוונה רעה, אך הרושם המתקבל מהקשר הזה אינו נעים.
שנית, לבית ספר ולמנהלת שמורה האפשרות לקבוע מה ייעשה בין כתליו. ילד שבית הספר קבע שהנו חייב לנסוע לטיול עם מלווה הוא כלל הנראה ילד עם בעיות התנהגות. ברור שלטווח הארוך יש צורך להתאים לו אבחון וטיפול ודרך ייחודית שתיתן מענה לבעיה. ליווי הוא רק פתרון נקודתי למניעת הפרעה. אך ילד שמפריע בטיול חייב להיות מלווה. יפה מצד בית הספר שהציע את בת השירות כמלווה. לבת שירות יש חובות ועבודות נוספות שהיא יכולה לבצע בבית הספר במקום ללוות ילד בטיול. הוסבר לילד שבאם יפריע, ייאלץ לחזור הביתה, והדבר מובן. בית הספר אינו צריך לשאת בעלות מונית שתחזיר את הילד הביתה, אלא משפחת הילד, והדבר גם כן מוסכם. הילד, שכפי שאני מבינה לומד במסגרת רגילה או בחינוך מיוחד מסוג "קל" (לא ציינת שמדובר למשל בפיגור קשה או הפרעות נפשיות, או מסגרת מיוחדת מאוד אחרת, שבה ההתייחסות למעשים אלה שונה), ולכן מבין שהוא מפריע ושאינו יכול להפריע בטיול, הוא מבין מדוע הוא זקוק למלווה, מבין שאם יפריע בית הספר לא יוכל להחזיק אותו בטיול. אז מדוע החליט לחזור הביתה? המנהלת טעתה כשדיברה לעיני כולם, וצריכה להתנצל, אבל כל שאר הפרטים, הדרך וההתנהלות כפי שמוסברים כאן נכונים.