עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
הרכב כיתה
ד"ר נויה ספקטור (20.6.2014, 8:59)ום רב,
ברוכה הבאה אלינו. כיתת לקויי למידה בבית ספר "רגיל" היא כיתה המורכבת מילדים שמופנים אליה ע"י וועדות ההשמה. הרכב הכיתה בדרך כלל משקף את אילוצי המערכת ולפעמים אף את אוזלת ידה. אני נוכחת, שוב ושוב, שבכיתות האלה לא תמיד מספקים התאמה אישית לכל אחד מן התלמידים, מורים שאינם מומחים וחסרי הכשרה מתאימה מלמדים בכתות כאלה - משום שהם בצוות בית הספר ולא משום שזו הכשרתם. לפעמים רק המחנכת היא מורה בחינוך המיוחד - ואין לה זמן ואפשרות להתאים תכנית לחימודים אישית. כל ה"תל"א" שראיתי - נראות דומות, המורה מסמנת ומדביקה כי מערכת החינוך מחייבת אותה - אבל לא בודקים אם הקידום הותאם ומימש את היכולות של התלמידים. לכן, חשוב לדעת - שמעט מאוד נתון לשיקולך או לשיקולי בנושא ההתאמה, חשוב לדעת שלהורים יש הרבה מאוד ללמוד ולעשות כדי לקדם את ילדם ולהבטיח את מימוש היכולת שלו (ואני לא מתכוונת לרכיבה על סוסים וטיפול באמנות), וכשאני נזכרת איך אני התחלתי - זה היה בכיתה שהיו בה 12 ילדים, גילאי 7-12, וכל אחד קיבל תכנית אישית מפוארת, והדברים האלה, לפרטיהם הקטנים, מתוארים בספרי "שיקום לקויי-למידה" שיצא בזמנו בהוצאת מסדה, בשנת 1979... אז אפשר, אבל אי אפשר לדרוש - כי היום מלמדים חוברות ולא קריאה, "עושים חוברת חשבון" מבלי להבין, וזה נקרא "קידום" שמספק גורמים שאינם זכאים לפסוק. כך, לדעתי ולצערי. ולכן, אני מרבה להמליץ כאן ובכל מקום אפשרי - על קידום אישי, על הורים לומדים ועל ילדים שאינם מחמיצים את הרגע החשוב בילדותם. שמכשיר אותם לחיים מכובדים.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד