עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
האם לפנות לאבחון
צביה (7.7.2014, 18:38)לד"ר ספקטור שלום.
בתי בת 8.5 עולה לכיתה ג'. ילדה חברותית, תלמידה טובה.
בגיל 3 פנינו לקלינאית תקשורת עקב קושי בשפה, היא טופלה במשך כשנה. שבנו להמשך טיפול אצל הקלינאית בגיל 5.5 לתקופה של שנה נוספת.
עיקר הקושי שלה היה בשליפת מילים, אוצר מילים דל, קושי בהתארגנות להבעה מורכבת. לבתי ישנה מוטיבציה גבוהה, היא שיתפה פעולה והתקדמה מאוד ולכן הוחלט על הפסקת הפגישות.
במהלך כיתות א' וב' היא רכשה את מיומנות הקריאה, כתיבה, חשבון וכו'. אבל-
בקריאה - היא קוראת יפה, מקפידה על היגוי נכון של המילים אבל לפעמים משמיטה במהלך רצף הקריאה מילים כגון: "את" או "ה". היא תקרא "יוסי לקח את כדור" או "יוסי לקח הכדור" במקום "יוסי לקח את הכדור". או שהיא משלימה מילה אחרת שלא כתובה בטקסט, אבל המילה שהיא משלימה תמיד תהיה בהקשר של הטקסט.
בכתיבה- יש לה הרבה שגיאות. לפעמים היא כותבת את המילה נכון ואח"כ את אותה המילה היא תכתוב בשגיאה. לעיתים בכתיבה בלבד מתבלבלת בין האותיות "ג" ו-"ז".
בחשבון- לא ניכר קושי, ההפך קל לה יותר בחשבון (חיבור, חיסור, כפל וחילוק) אבל היא נאבקת יותר בשאלות מילוליות מורכבות.
הכנת שעורי הבית אורכת הרבה זמן. היא לא מוותרת ומתעקשת לסיים גם אם לוקח לה שעתיים שלוש. אני לעיתים עוזרת לה בשעורי הבית בעיקר בעברית.
בכיתה ובבית היא קצת חולמנית וזה מתבטא בכך שהיא לא תמיד מעתיקה מהלוח או לא מסיימת את המטלות בכיתה אלא היא משלימה אותן אח"כ בבית כי במהלך השיעור היא מעדיפה לשחק עם הקלמר או לפטפט וכו'. בשיעורים מסוימים כאשר המורה היא קפדנית יותר אז היא כן טורחת להשלים את כל המטלות בכיתה. בתי היא תלמידה טובה מצליחה במבחנים ועומדת רוב הזמן במטלות הכיתה (היא קיבלה תעודה טובה מאוד). היא חברותית מאוד. למרות כל הקשיים שפירטתי לעיל המורה אינה חושבת שמדובר בבעיה אלא היא מגדירה אותה כ"מפונקת" או "עצלנית". המורה תמיד אומרת לנו "כש___רוצה אז היא יכולה" וכו'. אין לי שום ספק שבתי חכמה מאוד ויכולה להגיע ומגיעה להישגים נאים. אבל אני מרגישה שזה דורש ממנה להשקיע הרבה יותר מאמץ מילדים אחרים עקב קושי מסוים שיש לה ושלא מאובחן. רציתי לדעת האם לאור הקשיים שפירטתי כדאי לפנות לאבחון פרטי. תודה, צביה.