עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
אבחון בגיל הרך
ד"ר נויה ספקטור (9.8.2014, 9:02)לום רב,
ברוכה הבאה אלינו שוב.
האבחנה הרפואית חשובה ביותר, והיא מחייבת את כל הבדיקות שהזכרת. וויתור על הבדיקות הללו הוא גם וויתור על אפשרות של מניעה או עצירה של מחלה, ליקויים או סימפטומים שמקורם פיזי. אבחנה מוקדמת היא הדרך לקידום מכל מקום ובכל מקרה. ההתחלה אמנם צריכה להיות רפואית, כדי לדעת על אפשרויות של מניעה וטיפול רפואי דרוש. אבל, אסור לשכוח שהאבחנה החינוכית חשובה באותה מידה, בין אם היא תלוייה ומותנית בממצאי האבחנה הרפואית ובין אם לאו. לכן, אני אף פעם לא מסתפקת בדרך החינוכית, אף פעם לא סומכת על התרשמות ותחושות של הורים, רופאים או מחנכים, בוודאי לא על התייחסות חלקית של מרפאים פארא-רפואיים, וגם אף פעם לא מעודדת לעצור בכאבחנה רפואית ולהסתפק בה. במקרה שלך - יש לבצע אבחנה רפואית כנדרש ואבחנה חינוכית של מאבחן מומחה לחינוך מיוחד בגיל הרך, במקביל. התיפקוד המוחי נלמד ע"י האבחון החינוכי, המצב הפיזי נלמד בבדיקות רפואיות. לכן חשוב שהדברים יהיו במקביל, ובזאת מותנים ההתפתחות, הגדילה, הקידום בהמשך. ככל שהאבחנה מוקדמת - הקידום מובן ואפשרי ונוקט עמדות וגישה מותאמת.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד