עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
סייעת צמודה
ד"ר נויה ספקטור (15.8.2014, 10:16)שלום רב לבאי הפורום,
ברוכים הבאים אלינו. ילדים בעלי צרכים רפואיים מיוחדים, כגון אלה שסובלים מאלרגיות שונות או מצבי סיכון אחרים, מקבלים אישור להיעזר בסייעת צמודה שתפקידה, ככל הנראה, לשמור על סביבה סטרילית ולנקות ולמנוע כל גורם שעלול לפתח תגובה אלרגית אצל הילד שבאחריותה. סייעת כזו צמודה לילד, יושבת עמו בגן, מלווה אותו בכל דרך וגם בבית הספר היא יושבת לידו בכיתה. מן הסתם, סייעת כזו גם עוזרת להתמודד עם קשיים אחרים ש הילד מגלה בגן ובכיתה - ומקלה על הילד, על המורה (במיוחד בכיתות הגדולות במספר הילדים). נהוג גם שסייעת כזו מתפנה לעזור לילדים אחרים בכיתתו של הילד שלו נועדה לעזור. קורה, לעתים, שבזכות וגם בגלל הסיוע הצמוד, המורה-המחנכת, ההורים וכל מי שמקורב לילד לא מבחינים בקשיים אחרים, למשל - שמקורם ליקויי-למידה. הילד "מטופל", מקבל עזרה, וההורים והמורים מסתפקים בזה. אלא שהסייעת, טובה ונעימה ויעילה ככל שתהיה, אינה יודעת כיצד ובמה לסייע באופן מעשי, כל עוד הילד לא מאובחן. ראיתי ושמעתי על מקרים שילדים שסבלו מבעיות רפואיות החלו לקבל טיפול מאוחר מדי בקשיי הלמידה שלהם, משום שלא אובחנו וההורים והמורים הסתפקו בסיוע ולא דרשו ולא היו עריך לצורך באבחנה מוקדמת. חבל על הזמן שבוזבז וחבל על הילד שלא קיבל עזרה מתאימה וצבר כשלונות, מפחי-נפש והפערים גדלו והעמיקו את השלכותיהם.
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד