עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
בתי ספר ללקויי-למידה-ידיעות אחרונות
ד"ר נויה ספקטור (23.8.2014, 13:40)שלום רב לבאי הפורום,
ברוכים הבאים אלינו.
הנה תגובתי לכתבה "הפרעה בהפרטה"-ממון, ידיעות אחרונות, 22.8.2014:
בכתבה הנ"ל, מאת נטלי גרויסמן, מדווחים הורי תלמידים וגורמים אחרים במערכת ומחוצה-לה כי בתי ספר ייחודיים ללקויי-למידה ובתי ספר פרטיים אחרים נמצאו מתאימים לילדיהם שסבלו כתלמידים בבתי ספר רגילים.
מי שמתקבליפ לבתי הספר הללו בדרך כלל מתקבלים על סמך מנת-משכל ממוצעת או גבוהה, המושגת באבחון פסיכולוגי.
ישנם תלמידים שהוגדרו במערכת החינוך כבעלי תיפקוד שכלי נמוך על סמך מבחנים פסיכולוגיים ולכן לא התקבלו לבתי ספר ללקויי-למידה. במקרים מסויימים לא כלל תהליך האבחון שלהם אבחון ליקויי-למידה ואפילו לא אבחון דידקטי., גם כאשר הרקע ההתפתחותי והתיפקוד היו אופייניים למצבי ליקויי קשב וליקויי למידה אחרים.
חישנם במערכת החינוך תלמידים בעלי ליקויי-קשב שנערך להם אבחון פסיכולוגי לקביעת רמת-המשכל מבלי שנטלו תרופה לשיפור הקשב, ונמצאו מתפקדים ברמה נמוכה. גם הם נמצאו לא מתאימים לבית ספר לתלמידים לקויי-למידה.
מבחנים פסיכולוגיים והמבחנים המבוצעים ע"י פסיכולוגים ומכונים במערכת החינוך אצלינו "פסיכודידקטיים" אינם מאתרים ליקויי-למידה ייחודיים, פוגעים בזכויות הפרט בחשיפת מנת המשכל במערכת החינוך ואינם מאפשרים לתלמידים רבים בעלי ליקויי-למידה לממש את היכולת האמיתית שלהם.
לרבים מן התלמידים שאמנם יכולים היו להפיק תועלת ממסגרות ייחודיות ללקויי-למידה נחסמת הדרך להגיע לשם גם כאשר הוריהם בעלי יכולת, משום שלא נערכה להם אבחנה מבדלת ראוייה ומהימנה בין ליקויי למידה והשלכותיבםם לבין תיפקוד שכלי בצמיון משוקלל (ממוצע) של מבחנים פסיכולוגיים.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד