עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
בעיות בכתיבת מספרים בכיתה א'
ד"ר נויה ספקטור (3.10.2015, 10:10)שלום רב,
ברוכה הבאה אלינו.
מדברייך אני מבינה שבגן חובה היו לילדתך קשיים. לא מקובל לכנות קשיים בשם "כשלון". מחקרים בעולם, ישנים, אפילו עתיקים, הראו שההתפתחות אינה מותנית בלמידה. אבל - מחקרים חדשים יותר הראו באופן מאוד ברור שמי שנתקלים בקשיים בילדות הרכה, בגן, הם ילדים בעלי ליקויי-למידה שכדאי מאוד להכין אותם מראש, להטרים בלימוד, לקדם אותם באופן פרטני. גם אם גן-חובה לא היה "מזהיר" ולא ענה על ציפיות - ילדה בת שש שלא מצליחה לכתוב מספרים כאלה ואחרים - מראה קושי במוטוריקה עדינה, גם אם לא בלטו קשיים ייחודיים כאלה ואחרים לפני כן. ומכיוון שידוע בבירור כי קשיים ייחודיים בתחום אחד (כמו שחשבת לגבי מספרים מסויימים) מעוררים חשד לגבי קשיים אחרים, שנובעים כולם מליקויי תיפקוד של מערכת העצבים המרכזית, ובגיל שש כבר אינם נושא של "בשלות", אלא של קושי שכדאי וחשוב ומומלץ ודחוף לטפל בו.
לכן, עם כל הקושי להודות ולהתמודד - ועם המערכת השוגה וטועה כשמומלץ ע"י גורמים מסויימים בה להמתין עד גיל 7:6 ולבצע אבחון "דידקטי" - אני לא ממליצה לחכות, לא ממליצה לפנות רק למרפאה בעיסוק, לא ממליצה לפנות לפסיכולוג כדי לבצע אבחון פסיכולוגי או פסיכודידקטי - ובהחלט, בהחלט ממליצה לפנות למאבחן מומחה ללקויי-למידה, ולבצע אבחון מעמיק שיאפשר לכם לדעת היטב מדוע הילד מתקשה, מה ניתן לעשות כדי לקדם אותה ואיך לעזור כך, שלא תרגיש נכשלת, וגם תדעו איך להכין אותה לבאות.
באתר הבית צוכלי למצוא מאמרים על אבחון, על אבחון בגיל הרך, על ההכנה לבית הספר, על אבחון פסיכולוגי ואבחון פסיכודידקטי ואבחון לקויי-למידה, ולגבש עמדה לגבי בתך.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד