הוספת הודעההוספת תגובה פורום ליקויי למידה - ראש הפורום

ילד בכיתה ג' שמתבטא היטב בע"פ

ד"ר נויה ספקטור(25.1.2017, 9:00)

שלום רב,

ברוכה הבאה אלינו שוב. בתי הספר, היועצות והמורים, קבלו במהלך השנים האחרונות גיבוי מלא לעשות כרצונם ולא לממש המלצות אבחון כאלה או אחרות. מה שקרה הוא בלבול גדול, מי שמחליטים הם לא בהכרח מי שהוסמכו לכך באמצעות לימוד המקצוע המתאים, ומה שמתרחש היום הוא מה שהיה מאז ומעולם בארץ, ולא בארצות העולם הנאור: אבחון שמהווה 'חותמת גומי' כדי שבית הספר יוכל להיות מגובה ומכוסה ועצמאי בהחלטותיו ובשיקוליו. בנושא זה, תוכלי לראות באתר הבית שלי, כאמור, כל מה שמסוכן, מסכן ובעייתי באבחון כזה, וכל מה שאינו מאפשר 'דרך חזרה' אחרי שנעשה. איש לא יוכל להבטיח לך שבית הספר יקיים, יעשה, יבטיח, ובעיקר - יקדם ויידע איך להתאים סיוע פרטני או קבוצתי לילדך. מה שחשוב הוא לא אם בית הספר יקבל, אלא, לדעתי: אם ההורים יבינו ויידעו כיצד לקדם, לא לתלות את החלטתם ושיקוליהם בשיקולי המערכת, לדעת מה לבחור, במה לממש ואת מה להעדיף. כל מי שמבטיחים שיעשו-יקיימו או שהמלצותיו-המלצותיה של מי-מהם יקויימו ויבוצעו - מעניק לך את האפשרות לעשות הערכה שטחית שפעמים רבות מובילה אל מקום שלא מבטיח ובעיקר לא מקיים.

לכן, חשוב ללמוד היטב את הנושא, להחליט מה לעשות בזהירות רבה, ולא להישען על הבטחות ואבחונים שאינם מהווים כלי להערכה מהימנה של מצבם של נבדקים. המערכת מגבה ומכסה את עצמה, ולא מקפידה לדעתי על היערכות נכונה ומהימנות באבחון ובאבחנה.

בברכה,
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד