הוספת הודעההוספת תגובה פורום ליקויי למידה - ראש הפורום

התאמות בעקבות אבחון

אמא אוהבת(9.12.2018, 19:37)

שלום נויה, ראשית אציין שאני מאד שמחה שמצאתי את האתר שלך ואת הפורום בפרט. מקום לחלוק קצת את התסכול והרגשות...
ועכשיו לעצם העניין: ביתי בת עשר וחצי. לפני שנה וחצי ביצענו אבחון כיוון שהבחנתי שיש פער גדול מידי בין כמות המאמץ / רמת ההשקעה של ביתי בלמידה בבית לבין התוצאה בבית הספר (לרוב מתבטא במבחנים).
ערכנו אבחון פסיכודידקטי שקדם לו אבחון מוקסו. במוקסו נשלל קשב וריכוז אך נמצאה איטיות גבוהה בעיבוד מידע. האבחון הנוסף הדגיש את קשיי העיבוד והשליפה מהזיכרון. הומלץ לה לקבל אסטרטגיות וכן הארכת זמן והקראה במבחנים. אציין כי היא לא הוגדרה כ"לקות למידה".
כיום, שנה וחצי אחרי, וכאשר ברקע כשישה חודשים של מורת הוראה מתקנת בחשבון, מעת לעת בשפה וכיום גם באנגלית (כי הבנו שאין ברירה..) - התקדמה יפה מאד בחשבון אך אני מזהה שאין פה משהו יציב. היא יכולה להיתקל במבחן אחרי שהתכוננה לו רבות ולא לזכור חלק משמעותי ממה שלמדה אפילו ערב לפני. כך גם באנגלית ובוודאי בשפה. כלומר עניין "התנהגות" הזיכרון וארגון המידע מאד לא צפוי. התסכול שלה קיים כי היא משקיעה רבות ומצליחה פחות... ולא משנה כמה אני אומרת לה ש"הציון לא משנה והעובדה שהיא מתקדמת ביחס לעצמה... ועצם זה שהיא יודעת זה המון וכו וכו"
אני מוצאת שיש לה קושי רב בשפה. כשקוראת היא ממציאה מילים (כנראה על בסיס דמיון למילים שמכירה ולעיתים נראה כמו "עצלנות" או רתיעה מהתמודדות עם המילה), קוראת בקצב סביר אך להערכתי איטי ביחס לגילה. יותר ויותר עולה לי שהבעיה עמוקה ממה שאובחנה כשהיתה בת 9.
שאלה ראשונה - כשהצגתי את ההתאמות בבית הספר נאמר לי שאין הקראה בשפה. האם כך? יש פער משמעותי בין האופן בו היא עונה על שאלות כשמקריאים לה טקסט לעומת כשהיא קוראת (זה כמעט 0/1).
שאלה שניה - איך בודקים שהבעיה אכן גדולה מכפי הנראה, או האם בודקים? (חוץ מהאינטואיציות שלי שהן לרוב נכונות..) והאם יש מה לעשות עם זה בשלב זה?
אם יש משהו שהייתי רוצה בשבילה זו חוויית הצלחה. מה עושים מכאן? אשמח מאד להכוונה.
תודה מראש,
אמא של ילדה מהממת שמפוספסת בחינוך הפורמלי