הוספת הודעההוספת תגובה פורום הפרעות חרדה - ראש הפורום

גמילה מרסיטל

אני(11.3.2006, 9:12)

בוקר טוב! אני בת 38, נשואה באושר יחסי ואם לילדה נפלאה בת 3 וחצי. עובדת במשרה כמעט מלאה בעבודה אותה אני מאוד אוהבת. עד כאן פרטים כלליים...

אני נוטלת רסיטל כשלוש שנים במינון שהתחיל, בעצת הפסיכיאטר עמו התייעצתי מכדור אחד ביום עקב מה שהוא כינה "תמונה דיסטימית". לטענתו לא סבלתי אז ממש מדיפרסיה אלא יותר מחרדות ומועקה.

לאחר כשלושה חודשים, העלתי על דעת עצמי (כן, אני יודעת, אבל כבר מאוחר מדי לנזיפות) את המינון ל-2 כדורים ביום (ב"קפיצות" של חצי כדור בכל פעם כל 4-5 ימים) ולאחר כמה חודשים נוספים... שוב, על דעת עצמי, העלתי ל-3 כדורים ביום ושם (60 מ"ג ביום), תודה לאל, עצרתי. זה היה המינון שהרגשתי עימו נעים ונוח בשנתיים וחצי האחרונות.

לפני כ-3 שבועות הפסקתי לקחת את שלושת הכדורים שלי די בבת-אחת כי יש הריון נוסף על הפרק ומשום מה הרגשתי חזקה ואפטימית. שוב, אתם יכולים לנזוף בי על חוסר האחריות בהפסקה כל כך חדה של מינון גבוה כל כך... אבל אחרי זה אשמח אם תענו לי על שתי שאלות שמטרידות אותי עקב המצב הבא:

כמה ימים אחרי שהפסקתי לקחת את הרסיטל, התחילו תופעות הלוואי החביבות הבאות:

1) פרצי בכי (מהם דווקא אני נהנית! ברצינות, סוף סוף בכי!)

2) סחרחורת. במיוחד כשאני מסובבת את הראש או מסתכלת הצידה. אלו סחרחורות קצרות וחזקות המלוות, למרבה הלחץ, בפלפיטציות.

3) יובש בפה... אבל זה בסדר ואין לי טענות. קצת יובש! שויין.

4) חלומות ארוכים, מפורטים, וטורדי מנוחה במיוחד.

זהו..והשאלות:

1) האם אלו תופעות גמילה ידועות של הפסקה (זריזה ובלתי אחראית) ברסיטל?

2) מתי, לדעתכם, התופעות אמורות להעלם והאם ישנן בדיקות שכדאי לי לעשות? (אקו לב, למשל?)

תודה וסליחה על האורך!