עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
וויסות רגשי להתמודדות עם תסכול.
גיא ניב (24.3.2013, 10:34)שלום רב 'אב דואג' וחג שמח !
בהמשך להתייחסותי הקודמת ותגובתך, אפשר להניח שלאחר חצי שנה בכיתה בה נכנסה המורה החדשה, בנך יסתגל לנוכחותה. ייתכן שבנך מנסה לתפוס את המקום הייחודי לו ובודק את ההתנהגויות שיסבו לו את מירב תשומת הלב, תוך התחרות עם האחים האחרים.
בגישה האדלריאנית, כל ילד מחפש את הדרך להרגיש שייך ל'קבוצת העמיתים' בגן או בכיתה. ייתכן ש'תוקפנות פיזית' מקנה לבנך סטאטוס 'חזק' יותר בקבוצת החברים בכיתה, וכך הוא מפתח את תחושת השייכות שלו לקבוצת העמיתים - דרך התנהגויות מפריעות הזוכות ל'מקום של כבוד' בקרב חבריו.
בגישת אדלר, כל התנהגות שילד מבטא משקפת לו תחושת 'רווח' או 'מחיר'. בנך רואה את ה'רווחים' שבהתנהגותו ולכן ממשיך בהתנהגויות אלו כדפוס. ייתכן שבשלב זה הוא עדיין אינו יכול לשקף לעצמו את ה'מחיר' העתידי להתנהגויות אלו.
בשלב זה, אני ממליץ לכם לקיים ישיבה משותפת שתכלול את המנהלת, את היועצת החינוכית ואת המורה / המחנכת.
כדאי לברר איתן באלו סיטואציות בנכן מבטא התנהגויות אלו ומהי דעתן לגבי תגובותיו.
בשלב זה, כדי לקיים איתו גם שיחה בשש עיניים בהשתתפותך, בהשתתפות האמא ובהשתתפות הבן, בלבד. אפשר לברר מה מטריד ומה מציק לו, ולשאול אותו אם הוא רואה דרכים לפתרונות אחרים. באותה שיחה חשוב להעביר אליו מסר של אמון וכי אתם סומכים עליו שהוא מסוגל לקחת אחריות על הלימודים שלו ועל הכנת השעורים. וכמו כן להמשיך בשיגרת הקימה בבוקר, התנהלות שיגרתית ויציאה לבית הספר.
אתה מוזמן להמשיך ולשתף אותנו בהתקדמות.
יועץ להורים בביתם: 054-2345123