עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
ילדה בת שנתיים
טלי פייר-משה (26.10.2016, 8:09)דנה שלום,
את פונה בנוגע להתפתחותה השפתית של בתך בת שנתיים וחודש אשר נמצאת בבית אתך ועם אחותה הצעירה. את מספרת שהיא ילדה חכמה ומבינה הכל, אך מתקשרת בעיקר באמצעות תנועות ידיים ואוצר המילים שלה בסיסי.
קצב ההתפתחות השפתית של ילדים הינו אינדיבידואלי וטווח הנורמה הינו רחב. יכולה להיות התפתחות משמעותית בין גיל שנתיים לשנתיים וחצי. יחד עם זאת, נראה שכדאי לפנות לרופא/ה התפתחותי /ת או קלינא/ית תקשורת על מנת לקבל אבחנה ברורה האם היא בטווח הנורמה או שקיים עיכוב כלשהו וכן לקבל המלצות לקידום. (ניתן להתחיל בביקור אצל רופא/ת הילדים הקבוע/ה שלכם).
כעקרון אין פסול בהישארותה בבית והיא בהחלט יכולה להיתרם מכך רבות ולהגיע לגן הילדים בשלה ומוכנה. את המיומנויות החברתיות שהיא אולי חסרה כרגע תשלים במהירות בשבועות הראשונים לגן. יחד עם זאת, ייתכן שהעובדה שהיא נמצאת אתך ועם אחותה בבית ואת מבינה אותה גם "ללא מילים" משפיעה על קצב ההתפתחות שלה ולכן גם המלצתי לקחתה לאבחון.
אני שומעת ממך שבבית אתן מקדישות זמן לטיולים ולמשחקים וזה נהדר. אולי תרצי להוסיף קריאת ספרים קצרים וכן משחקי קופסה כמו משחקי התאמה (לוטו למשל) שמאוד מסייעים בפיתוח אוצר המילים. שחקי איתה במשחקי שאלות על תמונות - מי בתמונה? מה יש לילד ביד? וכד'. עודדי כל ביטוי מילולי שלה ואפשרי לה לענות גם אם לוקח לה זמן.
מעניין לשמוע איך היא מתקשרת עם אנשים אחרים מלבד הוריה, למשל סבא וסבתא או אורחים אחרים?
בברכה,
מתנדבת בקו הייעוץ להורים לילדים בגיל הרך – קול להורה 6968*