הוספת הודעההוספת תגובה פורום ליקויי למידה - ראש הפורום

כולם אומרים

ד"ר נויה ספקטור(6.1.2015, 10:17)

שלום רב לבאי הפורום,

ברוכים הבאים אלינו. הורים רבים פונים אלי, אחרי שיועצת בית הספר דרשה מהם להביא דוח אבחון פסיכודידקטי, אם הם רוצים שילדם יקבל עזרה בבית הספר. הבעייה רצינית, לדעתי, משום שבבית הספר יכולים, עפ"י ההנחיות החדשות של מערכת החינוך, לפעול כראות עיניהם, ולהתייחס או לא להתייחס להמלצות האבחון. במו-עיני ראיתי מכתבים שנמסרו או נשלחו להורים עם ההדגשות הללו. בינתיים, היועצות פתחו בשביתת-מרד, ולא שלחו אבחונים והמלצות למערכת החינוך כדי לקבל בזמן התאמות לקראת בחינות הבגרות לנבדקים בעלי לקויי-למידה, משום שהן מסתייגות מן הכורח להחליט ולהמליץ ללא הכשרה מתאימה. חבל שהן לא מסתייגות מדוחות האבחונים המהווים חותמת-גומי. הבעייה העיקרית, לדעתי, שהפסיכולוגים החינוכיים, ששייכים לאותו ארגון שפ"י (שרות פסיכולוגי ייעוצי), לא שובתים. זאת, משום שהאבחון הפסיכולוגי לדעתי אינו מתאים לאבחון לקויי-למידה, אינו מאתר ליקויים ומקור קשיים ובדרך-כלל בתוצאותיו מראה תיפקוד שאינו משקף את היכולת האמיתית של נבדק בעל ליקויי-למידה. עוד חשוב לדעתי - לדעת שבבית הספר יכולים לסייע מעט, וחבל מאוד שהורים מסתמכים על העזרה בבית הספר ולא מבקשים לדעת מה הם יכולים לעשות כדי לקדם את ילדם. אני שומעת על טיפולים שונים של מים-אוויר-יבשה שאינם מקדמים את הלמידה, אינם מחדדים את האבחנה ואינם מדלגים על פני המשוכות. חבל, חבל שנוירולוגים ומאבחנים מפנים לטיפולים פסיכולוגיים ולטיפולים ברכיבה שעולים הון עתק אבל מסובסדים ע"י קופות החולים, במקום לדאוג לאבחון ראוי, אבחנה מהימנה ותכנית עבודה ולמידה מקדמת.

בברכה,
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד