עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
התייעצות ..ושבת שלום
ד"ר נויה ספקטור (6.2.2016, 17:10)שלום רב ושבת שלום גם לך,
ברוכה הבאה אלינו. הנה קישור לאתר הבית: http://www.noya.co.il שם תוכלי לראות מאמרים והסברים בכל נושא האבחון, הקשב, הקריאה, האבחנה המבדלת ותוכלי לגבש לך דרך וכיוון. טיפול תרופתי לשיפור הקשב אמנם יעיל מאוד לעתים קרובות, אבל אינו יכול, כפי שחשת בעצמך, לפתור בעיות קריאה, קשיים הנובעים מליקויי למידה ספציפיים שאינם ליקויי קשב ואינם תלויי-קשב. טיפולים של ריפוי בעיסוק, יכולים להיות יעילים בגיל רך, אבל אינם מתאימים לילדים שמתקשים בבית ספר אחרי גיל שבע. מורה להוראה מתקנת יכולה להיות מאוד נחמדה ותומכת, ואפילו "מעצימה" כפי שאת גורסת, אבל ללא אבחון שמבצע אבחנה מבדלת אינה יכולה לדעת אם השיטה שהיא נוקטת מתאימה לסוג הקשיים של הילד שאותו היא מלמדת. לגבי "העצמה" (ואני מעדיפה את המושג "קידום") לא כל דבר דורש "העצמה" והמושג הזה מעט חרג לטעמי מגבולות האפשר והכדאי והיעיל...) אבל חשוב מאוד לא לדשדש בשיטה, מוכרת ומכובדת ככל שתהיה, שלא הותאמה לילד באופן אישי. הידעת שיש סוגים אחדים של דיסלקסיה וחשוב מאוד לדעת במה מדובר כדי לקדם מתקשים? ועוד חשוב לי להדגיש: בפורום הזה ובאתר הבית שלי, ובספרים שכתבתי, ובמאמרים רבים שפרסמתי - אני חוזרת ומדגישה עד-כמה צריך להיזהר מ"אבחון פסיכודידקטי" שאינו מאתר ליקויים, אינו מאפשר אבחנה מבדלת ורק מעלה את הסיכון של ילד מתקשה לתפקד נמוך במבחן שאינו מתאים לו. לכם, הכנסי בבקשה לאתר הבית, קראי את המאמרים ואל תיחפזי, כך לדעתי, בפנייה לאבחון שלדעתי עלול להזיק יותר מאשר להועיל...
ובהמשך אני שולחת לך קישור למאמר מיוחד, גם הוא באתר הבית, על התהליך הרצוי של אבחון ליקויי קשב וליקויי למידה אחרים, עם הסברים ואבחנה מבדלת בין ליקויי קשב לבין ליקויי למידה אחרים שמשפיעים על הקשב, והרבה מאוד ממה שחשוב מאוד לדעת.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד