עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
ילד בכיתה ג' שמתבטא היטב בע"פ
ד"ר נויה ספקטור (24.1.2017, 11:37)שלום רב,
ברוכה הבאה אלינו, ותודה גדולה על דברייך החשובים.
סביר להניח כי מה שקורה לבנך הוא מה שמוכר למאובחנים רבים בארץ שלא זכו להיבדק באמצעות אבחון מהימן ומקובל בעולם שנקרא אבחון לקויי-למידה. שנים רבות שאני עוסקת בנושא ונאבקת במערכת שאינה יודעת להפנות ילדים ובוגרים לאבחון מתאים, וטועה ומטעה בהפנייה לאבחון שבסיסו אבחון פסיכולוגי והוא מתיימר להיות 'פסיכודידקטי' שהפך, לדעתי, לחותמת גומי של מערכת החינוך ולא לכלי יעיל באבחון ואבחנה מבדלת של לקויי-קשב ובעלי ליקויי-למידה אחרים. בנך מראה פער בין יכולת ומימוש, והוא זקוק לאבחנה מבדלת של הליקויים בתיפקוד, כדי לדעת איך לקדם אותו. לצערי, מאבחנים רבים בארץ הם 'מאבחנים דידקטיים' או פסיכולוגים שאינם מבססים את עבודתם על אבחנה מבדלת, אלא על בדיקה שטחית שאינה מעמיקה ואינה ממצה.
1. את מוזמנת להיכנס לאתר הבית : http://www.noya.co.il
2. לקרוא את המאמרים הרבים על אבחון פסיכולוגי, אבחון פסיכודידקטי, זהירות באבחון, אבחון לקויי-למידה;
3. ולפנות בכל שאלה נוספת.
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד