הוספת הודעההוספת תגובה פורום ליקויי למידה - ראש הפורום

לקות למידה ושפה שניה

ד"ר נויה ספקטור(25.7.2005, 12:01)
שלום רב לך נילי, ברוכה הבאה אלינו. מדברייך לא הבנתי את הפיסקה: "סיים כיתה ג' כשהוא לא מזהה את שמו", האם הכוונה לשמו הכתוב? דבר נוסף שאת מציינת "התגבר יפה על הקריאה" - מעורר אצלי שאלות לגבי יעילות הקריאה בהווה ובעתיד. חשוב לעקוב, להגדיר בעיות, לדעת כיצד לסייע, כיצד לעקוף ומה לדרוש. הבעייה בדרך-כלל לא נעלמת, ורק לובשת צורות שונות בשלבים שונים של הלמידה. את מציינת כי בבית הספר היו קשיים בלימוד אנגלית כשפה (כתובה) שנייה. לגבי ההסתגלות לבית ספר ולחיים בארה"ב: חשוב להגדיר (לדאוג לאבחון מעודכן), חשוב לדעת כיצד להכין אותו למקום החדש, חשוב לגייס עזרה אינדיבידואלית כהכנה וכליווי: חשוב שמאבחן מיומן יתווה את הדרך וימליץ על תכנית הכנה ועל תכנית שילוב בשלבי ההסתגלות. ילדים לקויי-למידה מתקשים לעתים קרובות בתקופות מעבר והסתגלות, מתקשים להשתלב בתכניות חדשות ומתקשים בלימודי-שפות. חשוב לדעת בדיוק מה הליקויים ומה ההשלכות שלהם כדי לבנות תכניות יעילות.
בברכה,
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד