הוספת הודעההוספת תגובה פורום ליקויי למידה - ראש הפורום

n.v.l.d

ד"ר נויה ספקטור(25.7.2005, 12:41)
שלום רב לך רחל וברוכה הבאה אלינו.

NVLD הן ראשי-תיבות של המילים: NONEVERBAL LEARNING DISABILITIES: ליקויי למידה בלתי-מילוליים. הביטוי בא להגדיר מצב של ליקויי-למידה, ללא ליקויי-שפה מילולית. כלומר: ליקויי-קשב, ליקויים גראפומוטוריים, ליקויי-התארגנות ועוד שורה של ליקויים, יכולים להחשב לליקויים לא-מילוליים. ראשית, חשוב לי לסייג את התשובה: אני מטילה ספק באבחנה, משום שלעתים קרובות האבחנות הן "אופנתיות", מגדירות תחום מסויים ולא מתייחסות לתחום אחר. כך, אם האבחנה נעשתה ע"י מרפאה בעיסוק, פעמים רבות יש הגדרה של ליקויים ייחודיים וחסרה התייחסות לליקויים אחרים, שאינם בתחום-ההתמחות של מרפאים בעיסוק. נבדקים רבים מאוד שבדקתי הוגדרו כבעלי ליקוי ייחודי בזמן שסבלו גם מליקויי-למידה אחדים, וההתייחסות במשך שנים היתה רק לליקוי האחד שהוגדר. לכן – האבחון צריך להתבצע ע"י מאבחן מומחה ללקויי-למידה ולא ע"י בעלי מקצועות נלווים. ובאשר לטיפול: ליווי, סיוע בהתארגנות, עזרה יומיומית בהיערכות וקביעת סדר ועדיפויות. במאמרים "מרכז מקרה ללקויי-למידה" ו"כתיבה וליקויי-כתיבה", ובמאמר "דיסקלקוליה" בספרי החדש: "ללמוד מלקויי-למידה על פסיכולוגיה אחרת" – יש הנחיות מפורטות, עפ"י שלבי-התפתחות וגדילה ועפ"י דרישות בית-הספר.

בברכה,
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד

הודעה בפורוםn.v.l.dרחל ‏25.7.05
הודעה בפורוםn.v.l.dד"ר נויה ספקטור ‏25.7.05
הודעה בפורוםn.v.l.dרחל ‏25.7.05
הודעה בפורוםn.v.l.dד"ר נויה ספקטור ‏25.7.05