עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
שלום,
ד"ר נויה ספקטור (27.7.2005, 20:23)
שלום לך טלי, ברוכה הבאה אלינו. מובן לי החשש שמתעורר אצלך. הפער מבלבל. ילדה קטנה שמדברת בשפה של מבוגרים יכולה להיות מחוננת, ומחוננות היא סוג של ייחודיות וצורך בהיערכות מתאימה. אני מציעה לספר לה סיפורים מתוך ספרים של ילדים קטנים, בגילה, אפשר לעלות ברמה ולקרוא לה סיפורים (עם ציורים ותמונות) של ילדים מעט יותר מבוגרים - אבל להביא לה תכנים חברתיים-ילדותיים, לגילה. אפשר לנסות לשלב אותה במשחק עם ילדים מבוגרים יותר ולראות אם היא משתלבת ומבינה את המפה החברתית. אולי היא מתאימה לקבוצת ילדים מבוגרים יותר בגן. ובעניין "בדיקת הגבולות" אפשר להסביר לה, זה היתרון הגדול של ילדה מדברת ומבינה. השאלה המרכזית: האם הבנת השפה שלה היא ברמת השפה הדבורה. לעתים גם בזה רואים פערים, ואז כדאי לטפל בזה. את מוזמנת להמשיך ולכתוב ולתאר - ואשתדל לעזור.
בברכה,
ד"ר נויה ספקטור
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד