עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
לקות למידה ומחוננות
ד"ר נויה ספקטור (9.8.2005, 8:01)שלום רב לך שוב, עמית,
הסבר כללי: ליקויי למידה = תסמונת של ליקויים בתהליכי למידה והסתגלות, עם אינטליגנציה תקינה. כאשר יש ליקויי למידה - הם במרכז התיפקוד. ליקויי-למידה משפיעים על כל תחומי החיים: לימודים, משחק, חברה, בילוי, משפחה. איכות האבחון מותנית בידע ובהכשרה המקצועית של המאבחן. אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון של פסיכולוג שערך אבחון פסיכולוגי - שאינו מתאים להערכת התיפקוד של לקויי-למידה, שהוסיף לזה הערכה דידקטית לרוב, מבלי שהוכשר לכך במיוחד. כלומר: אבחון פסיכודידקטי הוא מונח חדש, שנועד לעקוף את החלטת בג"ץ בעניין אבחון ומאבחנים מקצועיים. המונח מטעה ופעמים רבות אינו מעיד על אבחון מקצועי מהימן. התייחסות אישית למקרה שלכם: את מתארת מצב אחרי האבחון, המצב לא משתנה, הילדה מתקשה וסובלת, את מתקשה לתווך ולקיים קשר יעיל עם המורה - התחושה היא שאתם נבוכים ולא יודעים כיצד לעזור לילדה. התפקיד אינו של המורה בלבד. הראשונים הם ההורים: חשוב שההורים ידעו כיצד ללוות, כיצד לעזור, כיצד לסייע לילדה באופן מעשי ולמנוע ממנה מצבי תסכול ומפח נפש וחוסר-אונים, חשוב כמובן שהמורה תדע מה עליה לעשות וכיצד עליה להתייחס. אם הילדה ממשיכה להתקשות ולסבול והדרישות מן המורה אינן מובנות לה ואינן מתאפשרות במסגרת הקיימת - יש מקום לכינוס ישיבת הסבר ולהיערך לשינוי המצב, להפקיש בין הקטבים. כדאי לחשוב על האפשרויות הבאות: 1. הזמנת המאבחנת לבית הספר, לדיון עם המורה ונציג ההנהלה. 2. התייעצות עם מאבחן מומחה ללקויי-למידה, במטרה לקבל חוות דעת נוספת על המצב ועל ההיערכות. סליחה על התזכורת: ספרי החדש: "ללמוד מלקויי-למידה על פסיכולוגיה אחרת" מסביר כיצד ללוות וכיצד להיערך ולעזור במצבים דומים.
בברכה,
מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה
דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד