הוספת הודעההוספת תגובה פורום הפרעות חרדה - ראש הפורום

עדכון מצב

שואל(14.10.2021, 20:46)

שלום ד"ר הרמן.

סליחה שאני "חופר" בנושא - עובר עליי משהו מאוד מוזר ומדאיג.

לאחר העדר תגובה חיובית ל-SSRI ו-SNRI כנגד הפרעת חרדה אשר התדרדרה בשנים האחרונות גם לדיכאון, שולב עם ה-SSRI גם כדור וולבוטרין XR במינון 150 מ"ג.

חלפו כמעט 8 שבועות מאז שולב הוולבוטרין.

קורה דבר מעניין: יש הפחתה של דיכאון וגם של חרדות כי התיפקוד בכלל המישורים טוב יותר, פרודקטיבי יותר כי יש אנרגיה חזקה וטובה.

אבל- ישנה בעיה שהיא חמורה: כשעתיים לאחר נטילת הכדורים אני מרגיש ממש בחרדה ושהגוף לא רגוע. זה נרגע רק כשעה וחצי לאחר נטילת קלונקס 0.5 מ"ג.
התחושה היא קשה מאוד.

אולי מדובר בירידה ברמת נתרן / שינויים ברמת הסוכר עקב התרופה?

לחץ דם ודופק תקין בהחלט.

בהתאם, כדאי לבצע בדיקות דם?

בשלב זה, כדאי לפנות לפסיכיאטר או לחכות חרף הקושי למפגש בעוד כחודש וחצי?

(סיכמנו שניתן צ'אנס לטיפול 3 חודשים מלאים אם כי הוא אמר שאחרי 6 שבועות כבר אמורה להיות תגובה שתייצג את המשך השפעתה של התרופה).

האם לדעתך הפסיכיאטר יחליט להחליף/להפסיק את הטיפול בוולבוטרין או דווקא להמשיכו עקב ההטבה במישור הדיכאוני חרף ההחמרה בחרדה לתגבר בכדור בעל השפעה מרגיעה/עלייה במינון ה-SSRI לגבוה יותר?