הוספת הודעההוספת תגובה פורום התמכרויות לסמים - ראש הפורום

חוסר מוטיבציה ודיכאון

מיכאל(12.1.2021, 21:19)

שלום רב ד"ר,

אני יודע שהשאלה קצת סוטת מנושא הפורום, אך אני בוחר לשאול משום שהיא עדיין מתקשרת וכי אני סומך על דעתך המקצועית מדברים אשר קראתי פה.

אני בחור כבן 24 ומזה שנים אני סובל מחוסר מוטיבציה כללי אשר משפיע עלי בעיקר בתחום הלימודים ובתחום על עשיית מטלות אשר יכולות לקדם אותי בחיים באופן כללי, בנוסף אני חווה דיכאון מסויים אשר משתנה לתקופות בעיקר כי החיים טומנים בחובם מכשולים אשר לעיתים "שוברים" אותי ומכניסים בי תסכול.

חשוב לי לציין, כי אינני בחור טיפש או חסר יכולות, אך בנושא כמו לימודים באוניברסיטה, דרושה גם למידה רבה ולא מספיק להיות בעל ידע בתחומים מסויימים. בנוסף לכך תסמיני הדיכאון או הדכדוך אשר משפיעים על תחושת חוסר מיצוי עצמי והפקת המירב ממני נותנים את אותתיהם ומשפיעים עלי. יש לי תחושה של "חוסר חיות" שכוללת קושי לקום מהמיטה בשעות הבוקר וביצוע משימות או למידה והעדפה להיות זמן בפאלפון או להסיח את דעתי בדברים אחרים - אשר באים על חשבון דברים שאני באמת צריך לעשות. יש לציין כי יש לי מרשם קבוע לאטנט, אך אינני נוטל אותו באופן קבוע מכיוון שאני חושב שהבעיה היא לא בעיות קשב וריכוז, (כי גם שאני נוטל אטנט אני מתעסק בדברים אחרים הרבה פעמים) וגם בנוסף יש לי תופעת לוואי של "דאון" דיי קשה לאחר הפסקת השפעת הכדור שבדרך כלל מלווה אותי ליום שאחרי.

רציתי לשאול, האם במקרה כמו שלי, (ברור לי שאצטרך להתייעץ עם רופא המשפחה או פסיכיאטר) ישנו מתווה טיפולי הכולל תרופות ממשפחת הSSRI או SNRI אשר ביכולתם להשפיע גם על תחושת הדיכאון ו"לאזן" אותי וגם בנוסף (וחשוב במידה לא פחותה) להשפיע על חוסר המוטיבציה וחוסר החיות שאני מרגיש, ולגרום לי יותר להאמין בעצמי, להשרות לי תחושה כללית שאני מסוגל לקבל ציונים טובים בלימודים שלי ולהיות אדם שמאמין בעצמו ולא מוותר בקלות. האם כדאי להייעץ עם רופא המשפחה בנושא זה? האם יש תרופות שמשפיעות על שלל התסמינים שציינתי שאני חש כבר תקופה לא קצרה של כמה שנים? תוכל להכווין אותי מה הכיוון שאתה חושב שכדאי לי ללכת אליו? (יש לציין שהייתי מטופל אצל פסיכולוג, וזה לא השפיע כל כך ולכן אני מעוניין לבדוק את הנתיב התרופתי, בתקווה גדולה שיש סיכוי שיעזור לי)

תודה רבה ד"ר.