הוספת הודעההוספת תגובה פורום התמכרויות לסמים - ראש הפורום

בקשר לאטנט וריטלין

השואל(13.7.2021, 0:11)

שלום רב ד"ר,

יש לי מרשם קבוע לאטנט וריטלין, אבל אני לא לוקח אותם באופן יומיומי בגלל התופעות לוואי. יש לי 2 שאלות.

1) לגביי התופעות לוואי, שאני לוקח את האטנט יש לי תופעות לוואי חזקות של נעילת לסתות, ונשיכת שפתיים, מה ניתן לעשות לגביי זה? בנוסף, יש קושי להירדם גם כמה שעות לאחר שהשפעת התרופה פגה.

2) יש לי עוד בעיה. שאני נוטל את האטנט או הריטלין, אני מתמלא במוטיבציה וחשיבה חיובית על החיים. כאילו פתאום אני מקבל מרץ (גם גופני אבל גם בחשיבה) שאני מסוגל לעשות הרבה דברים כמו נגיד למצוא עבודה טובה, להשלים משימות שאני צריך, לחפש תחביבים שמעניינים אותי וכל זה. לאחר שההשפעה של התרופה פגה, כל זה נעלם, והחשיבה הופכת להיות "פאסימית" ואני פחות מאמין בעצמי שאני מסוגל לעשות דברים וש"יהיה בסדר" וכל זה. מה הסיבה לזה? למה שאני נוטל את האטנט והריטלין החשיבה שלי נורא "אופטימית" ואני חושב שאני אוכל להתמודד עם כל הבעיות בחיים (פרנסה,עבודה, תחביבים) ולאחר השפעת התרופה פתאום זה מתהפך עלי?

האם יש לדברים שציינתי פתרונות?

תודה על העזרה ד"ר.