הוספת הודעה פורום נוירולוגיה ילדים - ראש הפורום

שיטת רביב/הליכה אינסופית/אלבוים

דפני(7.11.2016, 23:06)

בני בן 8. בעקבות אבחון פסיכולוגי לפני כשנה אובחן כלקוי למידה (הפרש 36 נקודות בין היכולת הביצועית למילולית לטובת המילולית) וחשד להפרכת קשב.

תנועתיות ואימפולסיביות נצפתה גם לפני גיל 4 במרכז להתפתחות הילד של הקופה ולא נשלח לטיפול.

טופל ע"י קלינאית תקשורת בשל הקושי בשליפה. להערכתה הבעיה העיקרית שלו אינה בשפה אלא בתהליך הזיכרון.

מדובר בילד חכם עם יכולות מתמתיות גבוהות וקושי ויזומוטורי (שרירי אצבעוצ חלשים, קושי פיזי בכתיבה ובקליטה ויזואלית. בהקראה מבין הרבה יותר טוב ויותר מהר)

בגיל 3.5 לימד את עצמו לבד את אותיות האב באמצעות הרכבת פאזל של אותיות האב, ריקוד ושירה.

כעבור מספר ימים לימד את עצמו בצורה דומה את הצלילים של קמץ/פתח בהכל אותיות האב.

למרות זאת עדיין מתקשה , בכיתה ב בקריאה, בעיקר של מילים שאינו מכיר,

ואינו מפנים את הניקוד מלבד קמץ פתח. מוסיף אותיות ניקוד גם כשלא צריך.

שמעתי על השיטות בהן הילד הולך בצורת 8 וכך נוצרים קשרים בין חלקי המח השונים המאפשרים תשתית קבועה ללמידה.

האם אתה מכיר שיטות אלה והאם הגיוני הפיתרון שהן מציעות?

תודה רבה