הוספת הודעה פורום נוירולוגיה ילדים - ראש הפורום

בן 9 וחצי ייעוץ

ד"ר יהודה ברק(24.2.2017, 10:23)

לי שלום

יש שכיחות יתר של בעיות קשב המלוות בטיקים. אם הטיקים החלו לפני שהוא קיבל ריטלין, ברור שלא הריטלין הוא שגרם לטיקים. אם יש החמרה של הטיקים אפשר להפסיק את התרופה. אם אין החמרה בטיקים אין סיבה להשליך את הבעיה על הריטלין. רוב התרופות שניתנות לבעיות קשב הן תרופות מעוררות ולכן הן גורמות לדופק מהיר. רוב הילדים אינם מרגישים בכך אך יש כאלה שמאוד רגישים לעובדה שיש להם דופק מהיר. אפשר לעשות להם בדיקת ECG שעה לאחר לקיחת התרופה ואם הרופא סבור שהבדיקה תקינה הוא יכול להראות את תוצאות הבדיקה לילד ולהסביר לו שאין בעיה בדופק המהיר. לרוב זה מספיק. אם יש תופעות לוואי נוספות, אפשר לנסות לתת לו אטנט אך גם לאטנט עלולות להיות תופעות לוואי דומות או זהות לאלה של ריטלין כי גם זו תרופה מעוררת. יש תרופה שניתנת בעיקר לילדים עם טיקים הקשורים לריטלין. לתרופה זו קוראים סטרטרה. לאחרונה התרופה נכנסה בחלק מהקופות או בכולן, דרך הביטוח המשלים. אך גם לתרופה זו עלולות להיות בעיות רבות אחרות. פוקלין היא סוג של ריטלין משודרג והשפעתו נמשכת עד 12 שעות רצופות

בברכה,
ד"ר יהודה ברק
נוירולוג ילדים בכיר
משרד הבריאות - המחלקה להתפתחות הילד ושיקומו