פורומים חדשים
כלים שימושיים
התנהגות "עדינה מדי"?
איריס (23.4.2008, 8:04)שלום רב,
בני בן 6.5 ולפי דברי הגננת שלו הוא מאד מקובל ואהוב בגן ואחד הילדים המשפיעים והבולטים בגן מבחינה חברתית (הוא מהבוגרים, עם הרבה חברים, בעל ידע רב בהרבה תחומים, יודע לקרא ולכתוב) והרבה מהילדים בגן מושפעים ממנו (לטענת הגננת - לטובה).
אתמול הייתי אצל אחי ואשתו בבית ולהם שני ילדים: בן בן 7 ובת בת 6 (ששחקה כל הזמן עם הבת שלי הקטנה). כשהגענו, התארח שם ילד מהשכונה ולאורך כל הביקור הילד הזה ובן אחי ממש התעללו או לעיתים התעלמו מהבן שלי (בקשו ממנו לא להתקרב אליהם, לא לשחק איתם או לא להפריע להם - עד שהמצב הגיע למכות של בן אחי בבן שלי).
אני חייבת לציין כי בד"כ הבן שלי והבן של אחי הם חברים טובים מאד ומשחקים בצורה מדהימה כשהם נפגשים ויש להם תחומי עניין וידע משותפים.
רק אחרי שהמצב אתמול הגיע לאלימות, אני פניתי לאחי ובקשתי לטפל באורח שלהם ובמצב כי אני הרגשתי שהבן שלי במצוקה (אולי יותר נפשית/חברתית מאשר פיזית). ואפילו אני נפגעתי מהחס לו זכה בני.
הבעיה , כפי שאני רואה אותה : שהבן שלי לא עונה ולא מגיב מילולית כאשר פוגעים בו אלא נעמד ומחוויר ולא יודע מה לעשות. הוא לא דורש או מבקש דברים (לבן של אחי היו בלונים שהוא והחבר נפחו ושחקו בהם. כשהבן שלי ניסה להצטרף אליהם - הם אמרו לו לעוף כי הוא מפריע ולא משתתף והבן שלי לא חשב בכלל לבקש מבן אחי עוד בלון כדי שיהיה גם לו). הוא יושב בצד כשבן אחי והחבר שחקו ב"פלייסטיישן" - ולא בקש להשתתף אלא רק לצפות בהם ולא הגיב כאשר הם צרחו עליו שהוא מפריע כשהוא מדבר (הבן שלי מאד אוהב לשחק ב"פלייסטיישן" ובעיקר עם בן אחי).
כל ההתהגות הזו נפסקה לחלוטין כאשר אותו חבר הלך לביתו.
אני דברתי עם בני, בדרך חזרה הביתה, והסברתי לו כי כשמשהו מפריע לו - הוא צריך לדבר ולבקש ולענות כאשר פוגעים בו או כשהוא מרגיש לא בנוח ולא לחכות שמישהו ינחש שהוא במצוקה. אני לא יודעת עד כמה הסברים כאלה עוזרים לו.
המצב כפי שנראה לי אתמול לא מתאים למה שהגננת בגן של בני מתארת ומציגה בפני כל הזמן.
האם עלי לעשות משהו בנדון או להניח לו "ללמוד מטעויות ומהחיים"?