פורומים חדשים
כלים שימושיים
בשלות לכיתה א
אמריקאית (27.5.2008, 1:53)
שלום. אנחנו נמצאים שנה שנייה בארה"ב ולפנינו עוד שנה ואולי יותר ואז
חזרה לארץ. בני מסיים השנה את גן החובה, הוא יליד יוני ונחשב מבין
הצעירים בשכבת גילו פה (החתך בספטמבר).
אני מרגישה קצת יותר משנה הילד
קצת מאחורה ביחס לבני גילו ומאז אני מודאגת לגבי המעבר לכיתה
א.
השנה הגננת של הילד אמרה לי כמה פעמים שהוא לא מקשיב, לא אוהב ללמוד,
יש לו בעיות בהבעה ובאוצר מילים , בעיות סנסוריות ובעיות
וורבליות(היא טוענת שבעברית ובאנגלית- היא גננת ישראלית) ומאוד המליצה לי לגשת
איתו לאבחון. הילד עבר אבחון הכלל- הערכת פסיכולוגית,מרפאה
בעיסוק,קלינאית תקשורת,ותצפיות ע"י עובדת סוציאלית והפסיכולוגית. הממצאים היו
שברוב הקריטריונים הוא ממוצע ומבחינה וורבלית קצת נמוך.מבחינה
סוציאלית הוא מתנהג פחות מבני גילו. הילד מקבל ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת
וכן העשרה של "אנגלית כשפה שניה". בישיבת סיכום בה הוצגו תוצאות
האבחון העליתי שאלה בפורום של כל הצוות שעובד איתו האם הוא מסוגל לעלות
לכיתה א, הגננת אמרה שלדעתה הוא צריך עוד שנה בגן,השאר אמרו שניתן לו
עוד זמן(זה היה לפני כמה חודשים) בית הספר (שבו גם נמצא הגן) אינו
ממליץ להשאיר אותו עוד שנה בגן בטענה שיש כיתה מיוחדת לילדים חלשים
כמוהו ושהוא ואנחנו נצטרך לעבוד איתו קשה . מה שאני העליתי בפניהם זה
שהיחס שלו לבית ספר לא טוב. בבית הוא נהנה לעבוד בחוברות ובתוכנות
במחשב אבל בבית ספר מנסה לברוח מעבודות ולימודים ולא משתתף בכיתה.נוצר
לו יחס שלילי ללמידה בבית ספר ואני לא רוצה שזה ימשיך כך. יותר חשוב
לי שיהיה לו יחס חיובי ללמידה מאשר להריץ אותו קדימה ושבעקבות זה
שיהיה חלש הוא יסבול הרבה כישלונות שיפגעו בביטחון העצמי שלו בעתיד. הוא
ילד כזה שקשה לו אם מישהו יסיים משימה בצורה טובה ממנו או שמהריותר
ממנו ואם זה יקרה הוא יתאייש. אנחנו כמובן עובדים על זה, אבח הילד
חווה השנה הרבה כשלונות ואני לא רוצה שימשיך להרגיש כך.
בני גילו
יודעים כבר לחבר ולחסר מספרים עד 100 ורובם כבר קוראים וכותבים באנגלית
לפי שמיעה. הוא כותב מעט באנגלית, עדיין לא קורא . בעברית (שאנחנו
עובדים בבית) הוא קורא בקמץ פתח וכותב לפי שמיעה. בחשבון- הוא מחבר חד
ספרתיים ובחיסור מתקשה
מבחינת בית הספר- ההחלטה בידינו.
זהו
בני בכורי, אין לי מושג האם מה שאני מרגישה הוא נכון והאם אני לא עושה
טעות בכך שאני חושבת להשאיר אותו.
אשמח מאוד לשמוע לדעתכם.
חזרה לארץ. בני מסיים השנה את גן החובה, הוא יליד יוני ונחשב מבין
הצעירים בשכבת גילו פה (החתך בספטמבר).
אני מרגישה קצת יותר משנה הילד
קצת מאחורה ביחס לבני גילו ומאז אני מודאגת לגבי המעבר לכיתה
א.
השנה הגננת של הילד אמרה לי כמה פעמים שהוא לא מקשיב, לא אוהב ללמוד,
יש לו בעיות בהבעה ובאוצר מילים , בעיות סנסוריות ובעיות
וורבליות(היא טוענת שבעברית ובאנגלית- היא גננת ישראלית) ומאוד המליצה לי לגשת
איתו לאבחון. הילד עבר אבחון הכלל- הערכת פסיכולוגית,מרפאה
בעיסוק,קלינאית תקשורת,ותצפיות ע"י עובדת סוציאלית והפסיכולוגית. הממצאים היו
שברוב הקריטריונים הוא ממוצע ומבחינה וורבלית קצת נמוך.מבחינה
סוציאלית הוא מתנהג פחות מבני גילו. הילד מקבל ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת
וכן העשרה של "אנגלית כשפה שניה". בישיבת סיכום בה הוצגו תוצאות
האבחון העליתי שאלה בפורום של כל הצוות שעובד איתו האם הוא מסוגל לעלות
לכיתה א, הגננת אמרה שלדעתה הוא צריך עוד שנה בגן,השאר אמרו שניתן לו
עוד זמן(זה היה לפני כמה חודשים) בית הספר (שבו גם נמצא הגן) אינו
ממליץ להשאיר אותו עוד שנה בגן בטענה שיש כיתה מיוחדת לילדים חלשים
כמוהו ושהוא ואנחנו נצטרך לעבוד איתו קשה . מה שאני העליתי בפניהם זה
שהיחס שלו לבית ספר לא טוב. בבית הוא נהנה לעבוד בחוברות ובתוכנות
במחשב אבל בבית ספר מנסה לברוח מעבודות ולימודים ולא משתתף בכיתה.נוצר
לו יחס שלילי ללמידה בבית ספר ואני לא רוצה שזה ימשיך כך. יותר חשוב
לי שיהיה לו יחס חיובי ללמידה מאשר להריץ אותו קדימה ושבעקבות זה
שיהיה חלש הוא יסבול הרבה כישלונות שיפגעו בביטחון העצמי שלו בעתיד. הוא
ילד כזה שקשה לו אם מישהו יסיים משימה בצורה טובה ממנו או שמהריותר
ממנו ואם זה יקרה הוא יתאייש. אנחנו כמובן עובדים על זה, אבח הילד
חווה השנה הרבה כשלונות ואני לא רוצה שימשיך להרגיש כך.
בני גילו
יודעים כבר לחבר ולחסר מספרים עד 100 ורובם כבר קוראים וכותבים באנגלית
לפי שמיעה. הוא כותב מעט באנגלית, עדיין לא קורא . בעברית (שאנחנו
עובדים בבית) הוא קורא בקמץ פתח וכותב לפי שמיעה. בחשבון- הוא מחבר חד
ספרתיים ובחיסור מתקשה
מבחינת בית הספר- ההחלטה בידינו.
זהו
בני בכורי, אין לי מושג האם מה שאני מרגישה הוא נכון והאם אני לא עושה
טעות בכך שאני חושבת להשאיר אותו.
אשמח מאוד לשמוע לדעתכם.