פורומים חדשים
כלים שימושיים
אחראיות אצל ילדה בת 6 וחצי
שמאי כרכום (28.5.2008, 12:57)לעינת שלום,
שתי עצות פרקטיות:
1) שוחחי עם בתך על כך שהיא מפוזרת ושלך חשוב שהדברים יהיו יותר מסודרים. הכינו ביחד כרטיס מבריסטול שבו כתובים שלושה שלבים של ביצוע - א) להשתמש בחפץ, ב) לשמור על תקינות החפץ, ג) להחזירו למקום.
כאשר היא עושה מבקשת לעשות פעולה כל שהיא, בקשי ממנה להוציא מהכיס את הכרטיס ולקרוא בקול את שלושת השלבים. עזרי לה לקיים את הכתוב בו במפעמים הראשונות. בהמשך, שמרי על מרחק מסויים ממנה, את התעקשי לשמוע אותה קוראת את הכרטיס ולשמוע אותה בודקת ומוודה את הביצוע שלו על כל שלושת השלבים שלו. כך בהדרגה העבירי אליה את האחריות לחפצים, אך תוך שעזרת לה לפתח 'דיבור-פנימי' של ארגון ושל סדר.
2) במקום להעניש בענישה גורפת, שסביר להניח שלא תוכלי לעמוד בה לאורך זמן. הבהירי לבתך כי דברים שיתקלקלו בשל טיפול לא תקין שלה, היא תאלץ להשתתף ברכישה המחודשת שלהם. למשל, מחצית מסכום הטושים החדשים היא תשלם מדמי הכיס שלה. בנוסף לכך, התעקשי על כך שהיא תחפש חפצים שמאבדו.
פסיכולוג חינוכי מומחה
קבוצת שיח