פורומים חדשים
כלים שימושיים
ביטחון עצמי
שמאי כרכום (4.11.2008, 19:23)שלום,
מהמעט שתיארת, אני דווקא לומד על ילד בעל ביטחון עצמי טוב מאוד - ילד שיודע שהוא יכול לשאול משהו שהוא לא הבין ולבקש עזרה במשהו שאולי קשה או לא מובן לו.
יחד עם זאת, חשוב לדעת כי בקשה של ילדים לחזור שוב ושוב על שאלות או משימות שנתנו להם עשויה לסמן לנו שיש להם קשיי שמיעה (מתי נערכו הבדיקות האחרונות של ראיה ושמיעה?) או על קשיי קשב וריכוז (התנתקויות קצרות שגורמות כאילו לכך שהוא לא שמע את ההוראה). נראה לי שכדאי לבקש מהמחנכת להיות קצת יותר בוררה למה היא מתכוונת. אולי אף נכון לבקש שהיועצת ו/או הפסיכולוג/ית החינוכיים של בית הספר יכנסו לכיתה לצפות בו.
בנוגע לבקשתך להבחין בין חוסר ביטחון למופנמות, כנסי לערך 'מוחצנות-מופנמות' בוויקופדיה שבנמצאת ברשת האינטרנט.
תמצית של המושג העתקי לכאן עבורך.
מופנמות - מוחצנות
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בפסיכולוגיה, נחשב ממד המופנמות - מוחצנות לאחד מהממדים המרכזיים המאפיינים את האישיות ותאוריות תכונות רבות מתבססות עליו. כבר בגיל צעיר, ודאי שעם הכניסה לבית הספר, מורגשת חשיבותו הרבה של ממד זה בחייו של האדם היכול להשפיע במידה רבה על התנהגותו, גישתו לבעיות ונושאים שונים, סדרי עדיפויותיו, עיסוקיו ועוד.
האדם המופנם מפנה את האנרגיות שלו כלפי עצמו בעוד שהמוחצן מפנה אותן כלפי החברה. המופנם הוא מהורהר, זהיר, שקט. המוחצן הוא פטפטן, מלא חיים ואימפולסיבי. בעוד שצעיר מופנם יבלה את זמנו בחדר עם ספרים או מחשב, חברו המוחצן יעדיף מסיבות ופאבים. לא בהכרח משתייך אדם לאחד הקטבים, ויש שימצאו עצמם בעמדת ביניים בממד המופנמות - מוחצנות.
את הממד הגדיר קרל יונג, וזו אחת מתרומותיו החשובות ביותר לפסיכולוגיה, אחת מהפחות שנויות במחלוקת וכזו שעמדה במבח
פסיכולוג חינוכי מומחה.
קבוצת שיח