הוספת הודעה פורום אפילפסיה - ראש הפורום

תרופה ללא תופעות לוואי?

קטי(5.4.2016, 13:47)

שלום רב ד"ר, הבן שלי כמעט בן 14, אובחן עם אפילפסיה מגיל 10 ומאז מטופל תרופתית. הבעיה שהוא טוען שהתרופות עושות אותו עייף ומטושטש. במשך הזמן הרופא ניסה להוריד מינונים או להחליף תרופות, אבל בגדול כמעט כל התרופות גרמו לו לעייפות ואלה שלא גרמו לעייפות גרמו להתקפים לחזור.

עכשיו כבר שנה שהוא מאוזן ללא התקפים, אבל לאחרונה ממש נשבר לו מהעייפות שהוא חש כל הזמן והוא החליט על דעת עצמו שהוא מפסיק לקחת את התרופות. הוא גם לא מוכן לראות שוב את הוירולוג שמטפל בו. הוא כבר לא בגיל כזה שאני מסוגלת להכריח אותו בכוח לבלוע את התרופות. בקושי רב שכנעתי אותו שזה מסוכן להפסיק את התרופות בפתאומיות, אז הוא חתך את המינונים בחצי ומתכוון בכל זאת להפסיק לגמרי. הוא אומר שעדיף לו לקבל שוב התקף מאשר להיות זומבי כל הזמן.

מה עושים ? אני מבינה שהוא בגיל ההתבגרות וזה גורם לו להתמרד אבל אני חושבת שבאמת קשה לו לסבול את התופעות לוואי. אני גם רואה שבגלל העייפות הוא לא מסוגל להשקיע בלימודים, לפעמים הוא חוזר מבית ספר וישר הולך לישון בלי להכין שיעורי בית וללמוד למבחנים. הוא גם רוצה לעסוק בספורט אבל התרופות עושות אותו חלש, הוא מאוד אוהב לנסוע באופניים אבל גם זה קשה לו. זה פוגע לו גם בקשרים החברתיים.

האם יש תרופה לאפילפסיה שלא גורמת לתופעות לוואי?