פורום יעוץ להורים - גישת אדלר - ראש הפורום

התנהגות בגן

אפרת שחטל(2.12.2008, 22:28)

"א" ערב טוב,

הגננת וציוותה אחראים על ביתך בשעות היום.

הגננת הציבה לה גבול ברור וחד משמעי (אני מבינה שהיא עשתה דבר שעלול היה לסכן אותה) ואני מאמינה שהמסר עבר. אף אחד מאיתנו לא אוהב שכועסים עליו.

תתייחסי אל הדברים בקונטקסט הרלוונטי. זה שהיא לא רצתה ללכת למחרת לגן לא אומר שהיא לא רוצה להיות בגן. היה לה קשה וכך היא הבעיה את זה.

אני חושבת שהגננת טיפלה בזה ואין צורך שתעלי את זה בפניה.

אחת מדרכי החינוך האדלריאניות נקראת "שיתוף והתייעצות". בבסיס התפיסה עומדת ההנחה ששיתוף ילדינו בעובר עלינו ייתן להם תחושת ערך (תחשבי את מי את משתפת בעובר עלייך וכמישהו משתף אותך איך את מרגישה), תחושה שהם חשובים לנו (כיוון שאנחנו חולקים איתם רגשות וידע) ותחושת שייכות (אוהבים אותם).

תשתפי אותה ביומיום שלך (לא באופן מעמיס) בדברים נעימים ופחות נעימים. למשל: "היום היה לי מאד כייף בעבודה כי אמרו לי שעבודתי טובה" ולחילופין: "היום היה לי יום קשה כי המנהל שלי מאד כעס עלי".

סביר להניח ששיתופך יוביל לשיתופה על העובר עליה בגן (בדרך כלל שיתוף מוביל לשיתוף). יחד עם זאת חשוב מאד לא לשתף אותה מתוך מניפולציה (אני אספר כדי שהיא תספר) אלא מתוך הסיבות שמניתי קודם לכן.

אני מצרפת מאמר שכתבתי בנושא ומקווה שיעזור: http://www.shitufim.co.il/article.asp?job=10

בהצלחה,

לילה טוב,

אפרת

אפרת שחטל
עובדת סוציאלית
בוגרת מכון אדלר