הוספת הודעה פורום מחלות ריאה - מבוגרים - ראש הפורום

דפיקות לב מואצות במהלך טיפול במשאף

לובה(7.11.2017, 18:16)

שלום,

אני בת 27. אני סובלת משיעול ממושך מזה 4 חודשים. השיעול החל כשיעול יבש ועבר לשיעול עם ליחה וציפצופים. הליחה תמיד שקופה. צילום החזה והסינוסים יצא תקין וכך גם שלל בדיקות הדם. לקחתי טלפסט (תרופה נגד אלרגיה) במשך 5 ימים ללא שינוי במצב. לאחר מכן עברתי טיפול באנטיביוטיקה רוקסו במשך 10 ימים ללא שיפור במצב. הייתי בביקור אצל רופא ריאות, רופא אלרגיה ורופא אף אוזן גרון וכל הבדיקות יצאו תקינות, כמו כן נמצא שאני לא סובלת מאסטמה. לאחר כחודשיים מתחילת השיעול החל לעלות לי החום אשר נע בין 37.2 ל 37.6 (נמדד בבית השחי). לאחר עליית החום קיבלתי טיפול באנטיביוטיקה זינאט למשך 10 ימים, במהלך הטיפול השיעול היה ללא שינוי והחום ירד. לאחר סיום הטיפול באנטיביוטיקה החום עלה שוב. השיעול היה גם ביום וגם בלילה (הייתי מתעוררת בלילה בגלל שלא יכולתי לנשום ומשתעלת במשך כמה שעות עד שהשיעול היה חולף מעצמו). התחלתי להשתמש במשאף Relvar. הוא עזר ביום הראשון לטיפול אך לאחר 5 ימי טיפול השיעול חזר והפסקתי את הטיפול במשאף. התחלתי לשים לב לדפיקות לב מואצות וקשיי נשימה במאמץ כמו גם לעובדה שפעולות שהייתי מבצעת בעבר בקלות פתאום דורשות ממני הרבה יותר מאמץ. הייתי צריכה לעצור ולשבת כל כמה דקות בזמן הליכה איטית. עברתי שוב צילומי חזה, CT, אקו לב, קרדיוגרמה, וביקרתי גם אצל רופא למחלות זיהומיות- כל הבדיקות יצאו תקינות. במשך החודש האחרון יש לי אף נוזל (כמו בצינון) פעם בשבוע, זה נמשך כיומיים שלושה ואז עובר כלא היה. לאחר שבוע חוזר שוב. לפני כשבועיים חזרתי אל רופאת הריאות והיא נתנה לי מירשם למשאף Flixotide 250 מק"ג 2 פעמים ביום למשך 30 יום ואמרה לחזור אליה בעוד חודש. אני משתמשת במשאף כבר 10 ימים. הומלץ לי לקחת טבליות מיזולן פעם ביום עם המשאף ע"י רופא אלרגיה. כשנטלתי את התרופה (מיזולן) זה גרם לכאבי ראש וכאבים בסינוסים אז הפסקתי לאחר היום הראשון. כבר שבוע שאני חשה בכאבים בצד שמאל של הגוף (איפה שהצלעות), הכאבים מתגברים בזמן שיעול אך קיימים גם בזמן מנוחה כאשר אני נוגעת במקום (כואב כמו סימן כחול). כבר 5 ימים שאני מרגישה דפיקות לב חזקות ומואצות ונשימה מואצת במשך כל היום, גם במנוחה. בזמן מאמץ המצב מחמיר ואני מרגישה שחסר לי אוויר ונושמת בקצב ממש מהיר. אני מרגישה חולשה גדולה ושרועד לי כל הגוף ולא יכולה לעמוד או ולשבת הרבה זמן- לאחר כחצי שעה/ שעה אני חייבת לשכב ולעצום עיניים. אני ישנה במשך רב היום וגם בלילה ועדיין מרגישה עייפה- כאילו שנשארתי ערה כמה ימים רצוף. כבר כמה ימים אני נשארת בבית ולא הולכת ללימודים. עדיין יש לי חום שנע בין 37.2 ל 37.6.

יכול להיות שזה תופעות לוואי מהמשאף? האם עלי להפסיק את הטיפול? התור שלי לרופאת הריאות רק בעוד 3 שבועות ואני מפחדת שהמצב רק ילך ויחמיר עד שאגיע אליה.

תודה מראש,

לובה