עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
בני בן החמש וחצי
נורית ינקלביץ (10.10.2016, 14:55)שלום לילי,
תודה על התיאור הנרחב. אני מבינה שיש לך שלושה ילדים בהפרש קטן יחסית בין אחד לשני כשכרגע את מוטרדת מחוסר הביטחון והיעדר העצמאות של בנך הבכור. זאת לצד אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולת ורבלית מצוינת, פתיחות כלפיך ויכולת לשתף. את גם מציינת שאת ובעלך מבלים איתו בנפרד ומעצימים אותו וזה נפלא. איך אתם עושים זאת? האם בזמן המשותף בנכם יכול לבחור את הפעילות/המשחק בזמן הזה?
נראה שיש משתנים נוספים שיכולים להשפיע על התנהגותו שבכל זאת קשה להבחין בהם דרך הכתוב, אך כמו שתיארת היא סלקטיבית. בפועל בנך עצמאי בבית ומחוץ לבית פחות.
קיים מתח בין הרצון שלך לדחוף אותו לעצמאות ולהתעקש לבין האפשרות לוותר לו. כלומר, אם במקרה עם הארטיק - אם את לא תתעקשי אך תאמרי לו שהוא צריך ללכת לבד כי את ממתינה בתור/אוספת מוצרים נוספים וכי את סומכת עליו שיבחר ארטיק שהוא אוהב ותחכי לו בקופה. האם ילך? האם ילך מבלי שתתעקשי ותדחפי? האם תקחי את הסיכון שיעדיף שלא לאכול ארטיק כלל?
אני מבינה שאת לא רוצה לעשות במקום בנך ורוצה לעודד אותו, לתרגל ולהצליח. יתכן שבשלב ראשון תחליטו יחד שאת מלווה אותו והוא בוחר בעצמו/מבקש את הכדור ובפעמים הבאות יעשה זאת בהדרגה באופן עצמאי.
לעתים ההבנה של הילד שהוריו מוטרדים מנושא מסוים, מחזקת אצלו דפוס התנהגות שפעמים רבות לא יהיה נח, נעים או מסתגל. נשמע לי מדבריך שכדאי להוריד את העיסוק בביטחון העצמי שלו מסדר היום. לא להיכנס למאבקים בנושא, לעודד אבל לא לדחוף ובעיקר לסמוך. ניכר כי בנך כרגע מרוויח יותר מאשר נדמה בבחירות שלו. וכן, יתכן ורכיבה טיפולית תוכל לסייע לו בחלק מהנושאים וטוב שאתם פועלים גם בערוץ זה.
חשוב לשוחח עם הצוות בגן, לקבל את התרשמות הצוות המקצועי ובמידה ויש צורך לבקש גם התערבות של איש מקצוע חיצוני במסגרת עצמה. האם לדעתם קיים קושי? במה הוא מתבטא בגן? איך הם עוזרים לו?
בעיקר סיטואציות חברתיות כפי שתיארת דורשות תרגול ולעתים אף הכוונה וליווי. שווה להתחיל במפגשים אחר הצהריים אחד על אחד ולא בהכרח בקבוצה ולהתבונן באינטראקציה וכך לנסות ולזהות איפה טמון הקושי בתחום זה.
לייעוץ נוסף את מוזמנת ליצור איתנו קשר טלפוני במספר 6968*
בהצלחה,
נורית ינקלביץ - "קול להורה" קו ייעוץ טלפוני להורים לילדים בגיל הרך 6968*