עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
איום לספר לגננת
טלי פייר-משה (11.1.2018, 21:55)יעל שלום וסליחה על העיכוב במענה.
את פונה בהתלבטות לגבי בתך בת כמעט חמש שלאחרונה החלה לבדוק גבולות, כפי שאת מגדירה זאת, ובעיקר סביב עניין ההשכבה. את מספרת שאתן משתמשות באיום של לספר לגננת על התנהגותה וזה מה שמגייס את הילדה לשיתוף פעולה. עוד את מספרת שאתן מתלבטות ביניכן לבין עצמכן האם השיטה נכונה. ראשית, אני רוצה לחזק אותך על הנכונות שלך להתלבט, להתבונן על דרך החינוך בה בחרתן ולהביע ספק ולפעול מתוך הורות מודעת. יישר כוח.
השיטה שבחרתן, אף שהיא עובדת ואני בדרך כלל בעד שיטות שעובדות, שייכת לקבוצת דרכי "ההפחדה". ברור שמה שמגייס אותה לשיתוף פעולה הוא פחד. היא חוששת מה תחשוב או תאמר עליה הגננת "אם תדע", היא חוששת שאתן תגלינה/תספרנה לה וכו'. השאלה היא האם אתן רוצות לתת מקום כל כך משמעותי להפחדה במערכת היחסים שלכם עם הילדה. בנוסף, השאלה שצריכה להישאל, אם יורשה לי להעיר, אינה האם להשתמש בדרך זו, אלא להתבונן אל המקור - מדוע אתן מתקשות לגייס אותה לשיתוף פעולה? מה היא מנסה לומר לכן? האם אפשר להגיע לשיתוף פעולה בדרכים אחרות, מכבדות יותר?
אני בטוחה שניתן למצוא דרכים אחרות, בוודאי לגייס לשיוף פעולה ילדה בת חמש, שאני בטוחה שהינה חכמה ומקסימה.
אשמח אם תתקשרו אלינו לקול להורה, נוכל לנהל דוח-שיח ולהציע דרכים נוספות.
בהצלחה,
בברכה,
מתנדבת בקו הייעוץ להורים לילדים בגיל הרך – קול להורה 6968*