הוספת הודעה פורום פיזיותרפיה ופציעות ספורט - ראש הפורום

לחץ דם נמוך וספורט

איילת גלעדי(5.3.2013, 11:29)

שלום למתעניינת. קודם כל את צודקת, לפעילות גופנית אכן אפקט של הורדת לחץ הדם, גם בתום הפעילות הגופנית וגם לטווח הרחוק.

לא ציינת אם ביררת את הסיבות ללחץ דם הדם הנמוך שלך, האם את מטופלת, ובאילו מצבים את חווה את הסימפטומים של לחץ דם נמוך (סחרחורות, עייפות, חולשה, דופק מהיר, בחילות, התעלפות וכדומה),

בכל אופן לפעילות גופנית, כידוע, יתרונות בריאותיים משמעותיים ביותר הן לאיכות והן לאורך החיים ואין "תרופה" כמו פעילות גופנית, לכן לא הייתי מוותרת על זה.

לאנשים הסובלים מתת לחץ דם , לפעילות גופנית במקרים רבים יש אפקט של "נירמול" ותנודתיות לחץ הדם דרך שיפור זרימת הדם, עליית הטונוס וחוזק השרירים ושיפור בתפקוד שריר הלב. בנוסף אצל אנשים שמאומנים, קיימת אדפטציה ללחץ הדם הנמוך.

הפעילות המומלצת, קודם כל אם את מתחילה, היא פעילות בעצימות של 50-70% מהיכולת המקסימלית, הליכה, שחייה , פעילות כוח, ופעילות שניתן לבצע בישיבה אמורות להיות בטוחות. בתחילה לא הייתי מבצעת פעילויות ממושכות מידי או שהייתי מבצעת הפסקות קלות באמצע. אל תבצעי פעולות חדות מידי או שינויי גוף חדים מידי כגון קימה מישיבה לעמידה מהירים מידי. חשוב שתכירי את התחושות שלך ואת גופך. אולי בתחילה כדאי לך להתאמן עם מאמן שידריך אותך בהדרגתיות. חשוב לשתות המון לפני הפעילות, תוספת מלח וויטמינים שונים כגון B12, ויטמין C גם אמורים לעזור אולם הייתי ממליצה לך להתייעץ עם הרופא שלך בעניין ואף לשקול יעוץ תזונתי. יש הממליצים על יוגה כפעילות שעשויה לעזור. בקיצור אל תוותרי על פעילות גופנית, מצאי את הדרך הטובה , היעילה והבטוחה בשבילך. בהצלחה.

בברכה,
איילת גלעדי
פיזיולוגית קלינית
מנהלת שיקום הלב במרכז O2