הוספת הודעה פורום פיזיותרפיה ופציעות ספורט - ראש הפורום

בלוטת התריס

איילת גלעדי(13.3.2013, 17:33)

היי גם לך. בהנחה שאינך סובל/ת מבעיות רפואיות וגופניות ושהנך מקבל/ת את הטיפול הנדרש עפ"י המלצת רופאך, פעילות גופנית אירובית ופעילות כוח מאוד מומלצות עבורך. הפעילות מעלה את רגישות רקמות הגוף להורמוני התירואיד ובנוסף גורמת לגירוי בלוטת התריס ולעליה בסירקולציה של הורמוני בלוטת התריס. לפעילות הגופנית חשיבות נוספת כאשר עושים דיאטה מכיוון שדיאטות גורמות להאטה בקצב חילוף החומרים ואילו הפעילות הגופנית מונעת האטה זו. פעילות אירובית כגון שחייה, הליכה, אופניים, ריקודים וכדומה הן פעילויות שיגרמו ללבך לעבוד מהר יותר, יעלו את טמפ' הגוף ולזיעה. פעילות זאת משפרת את תפקוד שריר הלב, מערכת כלי הדם והריאות ו"שורפת" קלוריות. מומלץ לפחות 30 דקות של פעילות 4, 5 ימים בשבוע.

בנוסף חשוב לשלב פעילות כוח, לעלייה במסת השריר תרומה משמעותית להעלאת חילוף החומרים במנוחה. בנוסף פעילות זאת חשובה להגנה על המפרקים, גידים ורצועות, שיווי משקל ותפקוד יומיומי . פעילות זו צריכה לכלול קבוצות שרירם גדולות כגון בטן, גב, רגליים, זרועות. מומלץ לבצע פעילות כוח פעמיים, שלוש בשבוע, לא בימים עוקבים. אינני יודעת את גילך, כושרך או האם קיימות מגבלות רפואיות ולכן לא אוכל לתת המלצות ספציפיות יותר בנוגע לעצימות הפעילות, משך ותדירות. בגדול אם הנך מתחיל/ה ההמלצה היא כ 50-70% מהיכולת המרבית ובהדרגה להעלות. בכל מקרה תמיד מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע. בהצלחה!

בברכה,
איילת גלעדי
פיזיולוגית קלינית
מנהלת שיקום הלב במרכז O2