הוספת הודעה פורום רפואה - כללי - ראש הפורום

מחלת מנייר וחולשה כללית

לירון(25.6.2018, 19:20)

שלום פרופ',

אני בת 30, סובלת מגיל 17 ממחלת מנייר. המחלה אובחנה באופן "רשמי" לאחר שהחמירה מאוד בשנת 2015, ומאז אני מטופלת בכדורי בטהיסטין. בשנתיים הראשונות לנטילת התרופה (3 פעמים ביום) היה שיפור ניכר בכמות התקפי הורטיגו, אורכם וחומרתם.

אך בחצי השנה האחרונה חלה שוב החמרה, לכן העליתי מינון לארבעה כדורים ביום. אחר כך חמישה. ועכשיו שוב ירדתי לארבעה והפסקתי קפה כי הרגשתי שהוא טריגר ושעודף הכדורים לא עושה לי טוב. (בשנתיים הראשונות לא שתיתי קפה והייתה הפוגה ארוכה, יחד עם שילוב התרופה כמובן).

הבעיה היא, שלאחרונה אני מרגישה לא רק את התסמינים של מנייר ולא רק התקפי ורטיגו.

אלא- עייפות רבה, יותר כמו חולשה. פעם היתי מאוד פעילה ועכשיו אני לא יכולה להחזיק מעמד. למשל חמש דקות בשמש ומיד מרגישה לא טוב. דפיקות לב, מעט סחרחורת, בחילה וכו'.

אני גם מרגישה צורך לאכול הרבה בעקבות החולשה הזאת. . התחושות מחמירות בעיקר בשמש ובשעות הבוקר לפני שאני אוכלת ארוחה טובה מאוד, כמעט כמו ארוחת צהריים. (וגם היא לא ממש עוזרת! עוזר לי רק במעט).

העניין הוא שבדיקות וכולל בלוטת התריס- תקינות.

בנוסף אני סובלת מפוסט טראומה והפרעת חרדה- אז לרופא משפחה קל להשליך את זה זה על זה ועל הקושי בהתמודדות עם ורטיגו. אבל אני מרגישה שזה לא זה!

שזה ממש פיזי. כי חרדות יש לי מאז שהתחילה המחלה, אבל זה לא שיתק אותי כמו עכשיו. אני טופלתי בפסיכותרפיה ואני יודעת לזהות היטב התקף חרדה ולהתמודד עימו.

האם יכול להיות שגופי פיתח תופעת לוואי לכמות הגבוהה יחסית של בטאהיסטין?

ואם לא, מה זה יכול להיות? אולי זה רק החוסר יציבות הקבועה שמתפתחת בעקבות מחלת מנייר?

ממש אובדת עצות. אשמח לדעתך :)