עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
ברכות לפורום החדש...
לימור עדי בן סעיד (27.2.2005, 18:15)אוסנת שלום,
מתוך הפרטים שמסרת, בתך אכן נמצאת בגיל בו טיפול בהיגוי של ההגאים ר' ו-ל' הוא רלוונטי. יחד עם זאת את מתארת ילדה ללא בעיה פיזיולוגית (ממצא אא"ג תקין), אינטליגנטית ורגישה לבעייתה. כיון שהילדה נמצאת בטיפול אצל קלינאית תקשורת (ואינה משתפת פעולה) הייתי נוקטת באחת מהאפשרויות הבאות (וכולן תוך התייעצות עם הקלינאית המעורבת במקרה):
כיון שהילדה אינטליגנטית ומודעת לבעייה, קיימת אפשרות לשתף אותה במטרות הטיפוליות ולנסות להסביר לה שהמטרה היא לעזור לה לדבר יותר ברור כדי שהילדים בגן יבינו אותה טוב יותר וכך יהיה לה נעים יותר. במקרה זה אם מחליטים להמשיך ולטפל הייתי מחזקת כל ניסיון של הפקה שהיא עושה (גם אם הוא רחוק מהגה המטרה ולא מופק בדיוק כמו שאנו מעונינים). חשוב לחזק את בטחונה העצמי ולתת לה הרגשה של הצלחה. אט אט ברגע שיתקבל שיתוף פעולה ממנה והיא תנסה להפיק, אפשר להעלות את רמת הדרישות ולהתקרב להפקה הרצויה לנו.
אפשרות נוספת היא להשתמש ב"כלכלת אסימונים" משמע חיזוקים מידיים על כל ניסיון להפקה שלה (למשל: איסוף של מדבקות כחיזוק לנסיונות שלה להפיק את הצליל), שימוש בטבלאות עם חייכנים וכו'.
אפשרות אחרת (שבה הייתי בוחרת רק במקרה שאתם מרגישים שמיציתם את כל האפשרויות) היא להחליט על הפסקה לתקופה של כ-4-5 חודשים. ישנה אפשרות שלאחר הפסקה היתה תחזור עם כוחות מחודשים ותסכים לשתף פעולה.
אוסנת, אני חוזרת ומדגישה, התייעצות עם הקלינאית המטפלת המכירה את הילדה ואתכם היא חשובה מאוד. יחד תגיעו להחלטות המתאימות ביותר לילדתך .
בהצלחה!
קלינאית תקשורת