עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
שיקולים להשמה לגן שפה ואו גן שיקומי
עינת (20.4.2015, 11:02)
שלום רב
בני בן 3.9 חודשים כבר כשנה בטיפולים חד שבועיים אצל קלינאית תקשורת עקב מובנות דיבור ירודה.
יש לציין כי הילד בחינוך רגיל, חברותי, ללא שום בעיות אחרות כגון מוטוריות ומבין היטב את הנעשה בבית ובגן ( כך גם יצא בתוצאות האבחונים- הבנה תואמת גיל או מעל המצופה. מבנה משפט תואם גיל. אך מובנות היגוי ושיום נמוכים יותר מהגיל).
חשוב לי להדגיש עוד כי הילד התקדם, "פתח את הפה" ומובן יותר עקב הטיפולים, מיישם טכניקות וכו שנלמדות אך עדיין יש פעמים כי אנו הסובבים אותו לא מבינים את מה שהוא מספר והדבר לעיתים מייצר תסכול עבורו ועבורנו.
שאלתי הינה: האם ילד כזה צריך ללכת לחינוך מיוחד? אם כן אז לאן כדאי לגשת ממה שאתן יודעות בגלל מובנות דיבור ירודה- גן שפה או גן שיקומי?
או שמא אולי כדאי לתת לו עוד שנה בחינוך רגיל ( בגלל הלמידה האישית שלו וההפקה המצוינת מתכני הגן) עם המשך טיפולים אצל הקלינאית עד אשר יהיה לפחות בגן חובה ואז לשקול ההעברה לחינוך אחר?
אני מתלבטת מאוד וכך גם הגננת והקלינאית המטפלת ואמנם אתן לא מכירות את הילד לגמרי אך ממה שסיפרתי לכן כאן בלבד ומהתמונה המצטיירת אשמח לשמוע את דעתכן
בתודה מראש