עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
תאומים ודיבור
אלה (8.5.2017, 22:37)שלום
בניי בני שנה ועשרה חודשים.
מגיל 4 חודשים אני מקריאה להם ואיתם ספרים, מדברת איתם הרבה, שרה להם, הם גדלים איתי בבית.
יודעים לזהות, כלומר להצביע על פריטים בספרים כשאני שואלת - איפה קומקום? איפה תפוח? איפה ינשוף? יודעים גם להצביע על אותיות ומספרים כולל באנגלית. יודעים לזהות כל דבר בסביבה שלהם. איפה ירח? איפה חתול? איפה תקרה? דלת? מאוד מאוד חברותיים אחד עם השני וחייכנים. יודעים להסביר מה הם רוצים בהצבעה או בהמהום כשהם רוצים משהו.
מוטורית - עיכובים משמעותיים. אחד התחיל ללכת בגיל שנה ורבעה חודשים בגלל היפוטוניה וגמישות יתר קלים. אחיו התחיל ללכת בגיל שנה ושמונה חודשים בגלל אותן סיבות רק ברמה בינונית.
כיום שניהם הולכים, נוסעים בבימבה, וכו'. דווקא זה עם העיכוב הגדול יותר- דיבר מוקדם יותר והתחיל לשאול "מה זה?" מגיל שנה.
אבל בדיבור- אני לא רואה התקדמות.
בגיל שנה וקצת אחד מהם, אומר כעשרה מילים, אור, הנה, הופה, הב הב, והיום הכל נעלם ומדי פעם הוא אומר גע גע לשאלה איך עושה ברווז וכו'. כלומר האוצר מילים רק הצטמצם.
אצל אחיו אותו סיפור. רק במילים אחרות. ידע לומר : אור, אמ אמ, מים, מיאו, מו, הב הב, אוהל, פרפר, פיל. הכל נעלם לגמרי, נשארו רק החיקויים של קולות בעלי חיים.
שניהם לא קוראים לי אמא (אין אבא) ולא קוראים לדודה האהובה דודה. לא מבקשים אף פעם מים או אוכל או משהו. לא מבקשים! אני צריכה להציע והם שולחים ידיים. מקשקשים בינם לבין עצמם הרבה וצוחקים אחד מהשני.
הם מבינים פעולות ובקשות אם כי ברמה בינונית (כלומר נוכחתי לראות ילדים אחרים בגילם שהבינו הרבה יותר מוקדם) ויש קפיצה לאחרונה בעניין.
הם נחשפים גם לאנגלית דרך ספרים וטלויזיה וכאמור יודעים לזהות מילים ואותיות באנגלית.
מה אני אמורה לעשות? האם ייתכן שהם מבולבלים מהאנגלית/עברית? נולדו בשבוע רגיל. לא פגים.
תודה.