עוד בנושא
פורומים חדשים
כלים שימושיים
בעיית שמיעה
דנה מירן (13.3.2005, 23:25)תמר שלום,
מהתיאור שלך, עולה כי ילדך מתלונן על קשיים שמיעתיים, אשר אינם מוסברים ע"י ממצאי א.א.ג. או בדיקת השמיעה. לדברייך, תלונותיו מתייחסות למצבים "לא אופטימליים" מבחינה שמיעתית, כדוגמת הכתה.
תלונות אלה עשויות להצביע על קשיים בעיבוד שמיעתי. קשיים אלה אינם מתייחסים לשאלה "האם הילד שומע?" (שכן על סמך הבדיקות שמיעתו תקינה), אלא ל"כיצד הוא מעבד/מפענח את מה שהוא שומע ?". לרוב, המדובר בילדים בעלי שמיעה תקינה, אשר מתקשים בהבנת דיבור בנוכחות רעש רקע (כדומת הכיתה), שואלים לעיתים קרובות "מה?", מפספסים מלים (או עונים לא לעניין), רגישים לרעש ומתקשים לעיתים בהבנת הוראות מורכבות מבחינה מילולית. אם אכן את מתרשמת שזהו המצב ואלה הקשיים שבנך מציג, כדאי שתפני לאבחון לאיתור הפרעות בעיבוד שמיעתי (בדיקות אלה נערכות במכון השמיעה והדיבור בתל-השומר), בעזרת הפניה של רופא הילדים או רופא א.א.ג.
בכל מקרה, כדאי לך ליידע את המורה שלו על תלונותיו ולבקש כי יישב קרוב אליה. אם בביה"ס הוא עובד בקבוצות, רצוי כי המורה תדבר אליו כשהיא מולו, להרחיקו ממקורות רעש (למשל, שלא יישב ליד החלון או הדלת) ולוודא מדי פעם כי הוא עוקב אחר הנאמר.
קלינאית תקשורת