פורומים חדשים
כלים שימושיים
הפרעות דיבור מאובחנות בשיעור שבין 5 ל-8 אחוזים בילדים מתחת לגיל 5 שנים. ההפרעות בדיבור יכולות להתבטא במיומנות, בשליטה בשפה, עושר המילים, או תחביר. לפני הטיפול יש לשלול הפרעות שונות היכולות לפגום בהתפתחות דיבור נורמאלית כגון דלקות אוזניים.
במאמר שפורסם אתמול בביטאון החברה הבריטית לרפואה, נבדקו שתי קבוצות ילדים בעלי מאפייני ליקויי דיבור דומים. קבוצה אחת קיבלה טיפול בהפרעות הדיבור בהיקף ממוצע של 6 שעות טיפול שנתיות. הקבוצה השניה לא קיבלה כל טיפול. בתום שנה נמצא שאין כל עדיפות לילדים שטופלו מול אלו שלא קיבלו טיפול.
בכתבת מערכת המתפרסמת בסמוך למאמר, נכתב שממצאי עבודה זו מדכאים על פניהם. מאידך גיסא, נשאלת השאלה - מה תקפות הממצאים כאשר ה"מטופלים" קיבלו רק 6 שעות טיפול משך שנה?
נראה איפוא שהערכת יעילות הטיפול וקביעת מדיניות טיפולית נכונה בילדים עם הפרעות בדיבור צריכה להתבצע כאשר משך הטיפול ממושך יותר ורציף ויש נקודות ציון במהלך המעקב לפיהן ניתן יהיה להעריך תקפות המחקר ומשכו הרצוי.
במאמר שפורסם אתמול בביטאון החברה הבריטית לרפואה, נבדקו שתי קבוצות ילדים בעלי מאפייני ליקויי דיבור דומים. קבוצה אחת קיבלה טיפול בהפרעות הדיבור בהיקף ממוצע של 6 שעות טיפול שנתיות. הקבוצה השניה לא קיבלה כל טיפול. בתום שנה נמצא שאין כל עדיפות לילדים שטופלו מול אלו שלא קיבלו טיפול.
בכתבת מערכת המתפרסמת בסמוך למאמר, נכתב שממצאי עבודה זו מדכאים על פניהם. מאידך גיסא, נשאלת השאלה - מה תקפות הממצאים כאשר ה"מטופלים" קיבלו רק 6 שעות טיפול משך שנה?
נראה איפוא שהערכת יעילות הטיפול וקביעת מדיניות טיפולית נכונה בילדים עם הפרעות בדיבור צריכה להתבצע כאשר משך הטיפול ממושך יותר ורציף ויש נקודות ציון במהלך המעקב לפיהן ניתן יהיה להעריך תקפות המחקר ומשכו הרצוי.