פורומים חדשים
כלים שימושיים
גליון חודש ינואר של הירחון לרפואת ילדים JOURNAL OF PEDIATRICS מביא מחקר שבא להעריך את הקשר שבין הנקה להתפתחות התובנה בפגים, ובתינוקות שנולדו למועד.
המחקר כלל לידות של תינוק בודד בבריטניה.
התינוקות קובצו לפי משך ההנקה, כאשר תת קבוצות היו לפי מועד הלידה:
* תינוקות למועד - 37 - 42 שבועות הריון - סך הכל 11101 תינוקות.
* פגים שבין השבוע 28 - 36 סך הכל 778 תינוקות.
בגיל חמש שנים עברו הילדים מבחנים שכללו הערכת אוצר המילים, מבנה משפטים, כושר אבחון ציור ופרטיהם.
ככל שמשך ההנקה היה ממושך יותר כך הציון המשוקלל עלה לגבי כל קבוצה וקבוצה.
לאחר שקלול גורמים משפיעים נמצא הבדל משמעותי בין תינוקות שינקו לבין תינוקות שמעולם לא ינקו.
החוקרים ראו שיפור בולט יותר בתובנה בקרב הפגים.
המסקנה המתבקשת היא שהנקה משפרת את התפתחות התובנה ובמיוחד בפגים.
המחקר כלל לידות של תינוק בודד בבריטניה.
התינוקות קובצו לפי משך ההנקה, כאשר תת קבוצות היו לפי מועד הלידה:
* תינוקות למועד - 37 - 42 שבועות הריון - סך הכל 11101 תינוקות.
* פגים שבין השבוע 28 - 36 סך הכל 778 תינוקות.
בגיל חמש שנים עברו הילדים מבחנים שכללו הערכת אוצר המילים, מבנה משפטים, כושר אבחון ציור ופרטיהם.
ככל שמשך ההנקה היה ממושך יותר כך הציון המשוקלל עלה לגבי כל קבוצה וקבוצה.
לאחר שקלול גורמים משפיעים נמצא הבדל משמעותי בין תינוקות שינקו לבין תינוקות שמעולם לא ינקו.
החוקרים ראו שיפור בולט יותר בתובנה בקרב הפגים.
המסקנה המתבקשת היא שהנקה משפרת את התפתחות התובנה ובמיוחד בפגים.