פורומים חדשים
כלים שימושיים
האם רצוי לצמצם את הפעילות הגופנית בבתי הספר על מנת להגביר את הפעילות האקדמית, לצורך שיפור ההשגיות בלימודים?
חוקרים מהולנד שערכו סקירת הספרות הרפואית בנושא מגיעם למסקנה שפעילות גופנית בינונית עד מוגברת עשויה ,דוקא, לשפר את ההשגיות בלימודים של ילדים ומתבגרים כאחד.
המחקר מתפרסם בירחון לרפואת ילדים ומתבגרים - Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine,
מסריקת הספרות של 844 מאמרים פוטנציאליים בנושא, נמצאו 14 מחקרים שעל פיהם ניתן היה לגבש מסקנות.
מחקרים אילו מרביתם מארצות הברית כאשר שניים אחרים מקנדה ודרום אפריקה.
גיל הילדים כפי שהופיע במחקרים השונים נע בין 6 שנים ל - 18 שנה , עם מעקב עד חמש שנים מיום תחילת המחקרים.
ההשגים האקדמיים נבדקו בנושאי ספרות, מתמטיקה, היסטוריה וגאוגרפיה.
למרות המספר המצומצם יחסית של המאמרים הרי שנמצא קשר ישיר וחיובי בין הפעילות הגופנית להשגיות בלימודים.
המנגנון המקשר בין התופעות לא ברור ויש צורך במחקרים נוספים לאשר ולבסס את הקשר.
חוקרים מהולנד שערכו סקירת הספרות הרפואית בנושא מגיעם למסקנה שפעילות גופנית בינונית עד מוגברת עשויה ,דוקא, לשפר את ההשגיות בלימודים של ילדים ומתבגרים כאחד.
המחקר מתפרסם בירחון לרפואת ילדים ומתבגרים - Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine,
מסריקת הספרות של 844 מאמרים פוטנציאליים בנושא, נמצאו 14 מחקרים שעל פיהם ניתן היה לגבש מסקנות.
מחקרים אילו מרביתם מארצות הברית כאשר שניים אחרים מקנדה ודרום אפריקה.
גיל הילדים כפי שהופיע במחקרים השונים נע בין 6 שנים ל - 18 שנה , עם מעקב עד חמש שנים מיום תחילת המחקרים.
ההשגים האקדמיים נבדקו בנושאי ספרות, מתמטיקה, היסטוריה וגאוגרפיה.
למרות המספר המצומצם יחסית של המאמרים הרי שנמצא קשר ישיר וחיובי בין הפעילות הגופנית להשגיות בלימודים.
המנגנון המקשר בין התופעות לא ברור ויש צורך במחקרים נוספים לאשר ולבסס את הקשר.